Това е 780-конният Gobstopper II, най-педантично изграденото Subaru Impreza WRX STI правено някога. Галерия и видео

  • Галерия от 24 снимки. Галерия от 24 снимки.

10 Apr 2019

Името Роджър Кларк може и да не ви говори нищо, но това е един от най-добите бртански рали пилоти и първият такъв спечелил кръг от WRC. По-вероятно е това име да ви е познато от Roger Clark Motorsport, компанията която се води синовете на Роджър, който са страхотно дуо и виртуози в създаването на състезателни автомобили и по-специално в направата на най-добрите Imprez-и на нашата скромна планета.

Gobstopper I бе базиран на GC8 Impreza, а последният им проект датиращ отпреди няколко години, който бива постоянно развиван, е колата която виждате на снимките. Това вероятно е най-съвършената състезателна Impreza правена някога. Вниманието към детайла е умопомрачително, като всяко нещо тук си има конкретна функция, която изпълнява на 100%.

Мат и Оли Кларк са вложили душа и сърце в този автомобил. А когато разгледате снимките ще разберете защо прякорът на Мат е ‘Смахнатия професор’. Фактът, че самият той е качил сликовете на джантите, така че надписът ‘Pirelli’ да е в съседство с ‘Gobstopper II’ е красноречив. Самите колела са направени по поръчка от Team Dynamics, по точни спецификации зададени от Майк. В тази кола нищо не е случайно и почти нищо не е рожба на серийното производство.

Братята са започнали изграждането с добра база: взели са последното купе, което Prodrive са подготвили са WRC, след което са нанесли своите модификации. Повечето от панелите са сменени с карбонови изработени от KS Composites, същите които правят карбоните за Formula 1. Агресивните аеро елементи отвън също са въглеродни и далеч не са за красота, всичко е изпитано в аеродинамичен тунел и е там защото трябва да бъде.

Моторът е 2-литров базиран на EJ20, но почти всичко е сменено. WRC S10 всмукателен колектор, олекотени бутала Omega, 75-милиметров стоманен колянов вал Arrow, хибридна турбина Garrett 4094 и още много работи. В резултат агрегатът изкарва 780 к.с. и 786 Нм, които минават през 6-степенна скоростна кутия и през карбонов кардан. Амортисьорите пък са Öhlins TTX с Eibach пружини, спирачките са карбо-керамични AP Racing, но с опция за смяна със стоманени, ако условията го налагат.

Дори воланът е карбонов Reverie. Вътре може да видите и Recaro HANS седалките и въобще как е изработено всичко. Само окабеляването е отнело пет седмици на братята, като за целта са използвани, цитираме, “aerospace cables” и “military grade connectors”… Как работи всичко това ще видите в едното видео, а в другото ще видите Gobstopper I, първият подобен проект на Мат и Оли. И след, като се насладите на клиповете и галерията на speedhunters, може да кликенте на това черно STI, любимото ни къстъм Subaru за което сме писали.

Много по-добра от предишната?