300-конна електрическа и автономна Skoda? Vision E е точно такава


31 Mar 2017

Мда. Покрай голямата дизелова криза на VW и последвалите милиарди, вложени в зелени и розови технологии, всички марки от концерна се готвят за голямата елекрическа пролет. В зависимост от профила си за всеки от въпросните братовчеди на VW тя ще настъпи в различен момент, като при Skoda ще е през 2020 г. В случай, че сте пропуснали напредъка на десетилетието – това е след само три години.

Vision E е много близък поглед в бъдещето и може би затова цялата пищна вакханалия от технологии ни идва малко неочаквано за известната с големите багажници и сносни цени марка. Платформата, разбира се, е познатата MQΒ, само че при електрическите модели от концерна VW, тя се нарича MEB. Т.е. не е Modularer Querbaukasten, а Modularer Elektrobaukasten. Едното значи „Пържените леберкезчета вървят с тъмна бира”, а другото „Зелените клоуни не слушат електронна музика”. По въпроса за динамиката няма как да има грешка в превода – числата не лъжат. 300 коня от два електромотора и комплект литиево-йонни батерии, подобни на тази в телефона ви. Може да мине 500 км с едно зареждане, което в момента се смята за „отличен” в света на електромобилите.

И още бъдеще на борда: автономност от трето поколение. Това звучи много уау, но истината е, че на практика изравнява възможностите на автопилота на Tesla днес. Паркира сама, потегля и спира с трафика, а на магистрала – дори изпреварва, ако ѝ позволите. Всичко това звучи прекрасно, с изключение на тънкия момент, че това не е истинска Skoda. 300-конен кросоувър, натъпкан до горе с технологии от третото десетилетие на века няма да е дългоочакваният масов модел, за който всички средностатистически любители на автомобила копнеят, за да минат на ток и жица. Така че гледайте на него като на първата птичка на промяната. Истински достъпна електрическа Skoda ще дойде на по-късен етап. Стига през 2021 г. Skoda все още да е достъпна марка и дотогава всички да не сме се качили на Tesl-и, както проповядва Негово Мъсково Височие.

Сбогом V10!