Porsche показа 919 Hybrid с V4 и 900 коня. Да, може би най-могъщата кола на марката е с четири цилиндъра

  • Галерия с 13 снимки, включително на пичовете, които управляват това чудовище Галерия с 13 снимки, включително на пичовете, които управляват това чудовище
  • Пилотите на двете коли 919 Hybrid Пилотите на двете коли 919 Hybrid
  • Нийл Яни, Андре Лотерер и Ник Тенди Нийл Яни, Андре Лотерер и Ник Тенди
  • Тимо Бернхард, Ърл Бамбър и Брендън Хартли Тимо Бернхард, Ърл Бамбър и Брендън Хартли

03 Apr 2017

Донякъде е комично, но най-мощната и луксозна S-класа на Brabus и състезателно Porsche за Льо Ман имат еднаква мощност. Приликите между двете обаче се ограничават до тук. Пред вас е 919 Hybrid – добре подостреното оръжие, с което Porsche ще защитава титлите си в шампионата за издръжливост (WEC) на Международната автомобилна федерация (FIA) и легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”.

Промените спрямо миналогодишната кола засягат 60-70% от компонентите, уверяват ни от Porsche. Вярваме, но въпреки това основните променливи са запазени. Монококът е същият като през 2016, а много от настройващите се елементи само са подобрени. За новия сезон FIA са намали притискането, за да се ограничат скоростите и да се осигури повече сигурност. На това от Porsche отговарят с два нови аеро пакета за различните писти.

Хибридното задвижване отново се състои от двулитров четирицилиндров V-образен мотор. Да, едно от най-мощните Porsche-та на света е с четири цилиндъра. Въпросното ДВГ осигурява 500 коня, а още 400 идват от електромотор. Той се зарежда по два начина – с излишната енергия от спирачките на предния мост и със система за улавяне на енергията от изпускателната система. По този начин 919 Hybrid е единственият прототип в клас LMP1, който зарежда батериите и при ускорение, и при спиране. Според правилника Porsche може да използва 8 мегаджаула възстановена енергия на обиколка, а средният разход на гориво не трябва да надвишава 4,31 литра на обиколка в Льо Ман. Което се равнява на около 31 л/100 км среден разход. Не е кой знае какво за кола, която в продължение на 24 часа поддържа средна скорост от 216 км/ч и междувременно ступва конкурентите от Audi и Toyota (макар, че миналата година битката с японците бе епична).

Зад волана на забележително ококорения 919 Hybrid ще седнат победителите в 24-те часа на Льо Ман и шампионата от миналата година – Нийл Яни, Андре Лотерер и Ник Тенди. Другата кола на екипа ще се кара от Тимо Бернхард, Ърл Бамбър и Брендън Хартли.

Много практичен и интересен!