1977 Honda PA50lll e супер як мотопед, чийто 50-кубиков двигател работи... в обратна посока. Галерия и инфо


05 Apr 2017

„Най-големият проблем бе, че двигателят на Honda работи в обратна посока на трансмисията от Vespa,” казва човек на име Мат Търнър, създателят на това бижу. „Наложи се да направя адски много модификации по запалването за да го накарам да се движи в обратна посока...“ Вярваме му, че не е било лесно. А основната идея на Мат била да направи най-добрия мотопед, който да се кара като малък мотор, като събере най-добрите възможни части. Приключвайки с това нещо кръстено 1977 Honda PA50lll, интерпретация по темата „Ако Honda произведе днес върхова PA50“.

Байкчето наистина е мега сбирщайн, както гласи лафа. Рамата е от Honda Camino (реално PA50 във Великобритания), но със заварена отгоре допълнителна тръба. Резервоарът е от Sachs Prima, а опашката и седалката са ръчно изработени от Мат. Вилката пък е от Honda MB5, a блокчето на мотора e от PA50-ка, но с глава от 70-кубиково Peugeot Speedfight с водно. Радиаторът също е от Peugeot, маховика е Derbi GPR, а буталцето Metraki. Трансмисията вече споменахме, че е от Vespa, както и колелата – Vespa Bravo.

Резултатът, казва Майк, е мотопед, който наистина се кара, като малък... голям мотор. А оранжевите колела ала „Repsol Honda“ и елегантното резевоарче са веднъж. Много приятна моторетка, която може да се кара и с категория B. Само дето е в САЩ, но идеята е добра и ще се радваме и в България някой да се заиграе и да направи 50-кубиков кафе рейсър, за кеф.

Фенове сме! A вие?