Тази яка Honda CB175 е с двигател от Ducati
„Рядко правя мотор за себе си,“ казва Джеф Гитълсън от Kinesis Moto, „но когато правя, го правя нестандартен. От отдавна чакам да ми падне малко Ducati, но все излизаха 250-ки, 350-ки или 450-ки, хората недолюбват дребосъците и когато видях този се хвърлих веднага“.
Двигателят от 1966 Ducati 160 Monza Junior му изпада от eBay, а в работилницата му в Ню Йорк Джеф вече има рама от 1971 Honda CB175. Запретва ръкави и започва работа, като по въпросното едноцилиндрово моторче действа заедно с негово приятел, идеята е да се подобри кривата на въртящия момент.
„Мотоциклетът ще се кара предимно в града, така че не ни трябваше повече мощност, която щеше да компрометира и надеждността му“. Джеф и Том Бейли (спецът по двигателите) изстъргват цилиндърчето, снабдяват машинката с 22-милиметров карбуратор Mikuni и дигитално запалване, както и с нова изпускателна система. Резултатът е повече тяга при по-ниски обороти, идеално за града.
След ревизията на машинката Джеф изрязва старите монтажни точки от рамата на Honda-та и поставя Ducati-то, за което изработва нови възли. Той внимава да спази 10-градусовия наклон на цилиндъра, но сменя схемата с верига отляво вместо оригиналната отдясно. Що се отнася до предницата, спирачките и колелата, те са от CB175-ичката, но разбира се освежени. Чифт Hagon амортисьори отзад и нещата заспиват.
Къстъм седалка, 'clip ons' ръкохватки и синя боя от каталога на Pontiac завършват това леко бижу. Всъщност, машината наистина е лека, тежи около 90 килограма и предполагаме върви достатъчно за града.
След като разгледате галерията от 10 кадъра може да кликнете и на тази 1977 Honda PA50III, още по-лек байк с 50 кубика и джанти в цвета на Repsol Racing.