Усещането да разопаковаш чисто нов мотор на 20 години: вадят Honda NR 750 и VFR 750 R от кашоните. Видео


15 Apr 2017

Не са много хората от нас, който могат да си позволят да си осигурят страхотното чувство от разопаковането на чисто нов мотоциклет. В случая с този стокхолмски дилър е още по-вълнуващ, защото освен, че двата мотора са чисто нови, те всъщност са произведени през 1989 и 1992 година, а на всичкото отгоре вторият байк от 92-ра е сссуууупееер рядък.

Става въпрос за Honda NR 750, единственият сериен мотоциклет с V4 двигател, овални бутала и 32 клапана. Тридесет и два? Да, този мотор разполага с по 8 клапана на бутало... което е и причината всяко бутало да е двойно, с по две мотовилки. От модела са произведени едва 300 броя, а справката в mobile.de ни показа, че се продава само един, от 93 г. на 10 000 км, за... 95 555 евро. Не е зле.

Другата чисто нова стара машина e Honda VFR 750 R известен с означението си RC 30. Той не е толкова рядък, но пак говорим за машина, която вижда бял свят за пръв път откакто японците са и нахлупили кашона преди 21 години (тогава, през 2010, когато е сниман клипа).

Собственикът на дилърството обяснява, че са поръчали два NR 750, продали са единия, а другия решили да... оставят за поколенията. RC 30-ките са били повече, но човекът решил да задели една бройка и от него. На въпроса какво ще се случи с тези мотори господинът отговаря, че са поръчали прозрачни кутии в който да изложат байковете, като експонати.

Гледайте видеото и разцъкайте галерията със снимки на двата модела, като там ще намерите и фотоси на супер нестандартните бутала на NR-a. 

Сбогом V10!