Skoda Octavia Scout: Бюджетното A4 Allroad


15 Apr 2017

Великобритания. Някога членка на евросъюза и страна окъпана в слънце, а днес – затисната от облаците на изолацията... А жителите ѝ – нуждаещи се от нови комбита, с които да преджапат през Ламанша на път към континента... Далеч сме от амбицията да ви внушаваме подобни апокалиптични и лишени от смисъл картини, затова ще ви представим един доста жизнерадостен тест на TopGear.com, който представя чисто новото комби на кокили на Skoda.

Какво е Scout?

Това е версия за извън пътя на Skoda Octavia Комби. Мислете за Audi A4/A6 Allroad, Passat/Golf Alltrack или Mercedes E-класа AllTerain. 3 см по-висок просвет, защита под купето, специален офроуд режим със система за спускане, стандартно двойно предаване и черни пластмаси за защита - това са нещата, които я различават от стандартната кола.

И това прави ли я добра извън пътя?

Всъщност да. Фактът, че Skoda дори цитира нещо, наречено ъгъл на отход (14,5 градуса), показва, че приема нещата сериозно. Минахме през офроуд полигон, който би затруднил средностатистическите кросоувъри и Scout не срещна затруднения. Намираше сцепление, макар системата Haldex по същество да разчита на многодисков съединител пред задния мост. На практика Scout е кола с предно предаване, която прехвърля част от въртящия момент към задния мост, когато реши, че е необходимо. За повечето от нас това осигурява по-добри възможности извън пътя, отколкото някога ще ни потрябват.

А на пътя?

Също не се представя зле. Комфортна е, благодарение на големите колела и малко по-дългия ход на окачването. Идеално решение за лоши пътища. Има си и спортен режим, но честно казано той е съвсем излишен тук. Scout се справя добре със завоите, но това е кола, която се държи най-добре в по-меките си режими на управление. Накланянето е забележително, но това не я прави лоша. Големият дизел е точно толкова бърз, колкото и дизеловият RS със 7,8 секунди до 100 км/ч. DSG кутията реагира отлично при забиване на крака в пода и се възползва от значителния въртящ момент.

Нещо повече за двигателите?

Има три. Бензиновият е с обем 1,8 литра, 180 к.с. и 6-степенна DSG, а двата дизелови са с обем от два литра, но различни мощности. Единият има 150 к.с. и 6-степенна ръчна скоростна кутия, а другият е със 180 к.с., същият мотор като в Octavia RS и Golf GTD. Той може да се поръча само с 6-степенната DSG.

И защо да си я купя?

Цената не е далече от тази на RS – 700 лв. разлика не е нищо. Ако обаче динамиката и скоростта не са толкова важни за вас, колкото спокойния начин на живот и практичността, то може би ще оцените високо това комби на кокили.

Сбогом V10!