Този 1964 VW Beetle е електрически, вдига 160 км/ч и минава около 150 км с едно зареждане


02 May 2017

Малък пробег? Наистина е е голям, но така или иначе оригиналният VW Beetle не е от най-удачните возила за магистрални преходи извън града. А ако разстоянието между гаражния ви контакт и този в офиса е под 150 км значи има смисъл да се замислите за подобна кола, защото е много по-готина от съвременните малки електрички, интериорите на някой от които създават усещането за изделия на... „Екотой“

Този боядисан в “Sea Blue” екземпляр е започнал живота си преди повече от половин век, за да бъде електрифициран от базираната в Сан Диего фирма Zelectric Motors. Същите казват, че мощността е удвоена спрямо тази на стандартния Beetle, а скоростната кутия е запазена, въпреки, че не е особено нужна. Колата може да тръгне спокойно и от 3-та предавка, но Zelectric Motors са оставили 4-степенния механизъм по-скоро с цел запазване на оригиналността, доколкото това е възможно.

Батериите? Литиево-йонни, едната част поставена отпред на мястото на резервоара, а другата отзад, между електромотора и облегалката на задната седалка. ZelectricBug е по-тежък от стоковия, но не с много: разликата от махането на двигателя, резервоара и други чаркове и добавянето на батериите и ел. мотора се равнява на около плюс 100 кг. При ел. Beetle-а обаче масата е разпределена по-добре в съотношение 60/40.

Колко време се зарежда и колко изминава с едно такова? Ами, в САЩ тази „Костенурка“ се пълни за между 6 и 8 часа, но при 220-волтов източник с подходящ ампераж може да се набримчи догоре за около 3 часа. Що се отнася до бързината, от ZM също не са особено открити за точните цифри, но поне казват, че ZelectricBug може да развие 100 мили в час или около 160 км/ч.

Цената? Това е единствения проблем, ZelectricBug струва около 68 000 долара. Иначе компанията предлага и други електрифицирани модели, включително и Porsche 356. Разгледайте галерията на симпатичния еко класик, след което може да кликнете на тази снимка, която ще ви отведе до интересно видео: разглобяване на батерийния пакет на Tesla Model S, именно с цел вграждане на клетките в нормални автомобили с цел електрифициране.

Снимки: Petrolicious.com

Сбогом V10!