‘Blueberry Bomber’ е готина словенска Honda Gold Wing GL1000 с карбуратори от Porsche


03 May 2017

Класическите Honda Gold Wing не са особено срещани, още повече в Словения, където работят Рок и Лука от Krakenhead. И когато в полезрението им попада GL1000, те не се поколебават да го вземат за база на новия си проект. „Първоначално мислехме да модифицираме малко стойката, да пипнем основните компоненти и да го върнем на пътя,“ казва Рок. „Но така щеше да бъде поредното „кафе“ базирано на Wing, затова подходихме по-радикално“.

Двамата махат стандартната вилка и слагат 45-милиметрова Showa от CBR, но спирачките не се вързват с концепцията им, затова монтират Nissin система от Suzuki GSX-R1100. „Това ни даде мощни спирачки с класическа визия. Но за целта ни трябваше и специална главина, която си проектирахме на CAD,“ казва Рок. Стоковият резервоар, който седи под седалката пък е сменен със съд от CB750 SOHC SS, чието модифициране към рамата на Wing-a се оказва нелека задача.

Премахването на заводския резервоар отваря място за още новости. Монтиран е заден спирачен цилиндър от последния CBR, а задницата вече е окачена на чифт Tarrozzi. Когато обаче двамата стигат до двигателя ситуацията се утежнява. „Всеки, който наскоро е работил по двигател на GL1000 знае, че е почти невъзможно да се намерят части за него. Почти умолявахме хората да ни продадат такива, писахме дори до дилърство в Нова Зеландия...“ След тримесечни усилия обаче моторът е сглобен с нови бутала, лагери и други важни работи.

„Искахме да сложим Webber-и на Gold Wing-a, намерихме такива от старо Porsche и работят чудесно,“ казва Рок. Освен, че работят чудесно смеем да твърдим, че и седят така. Електрическата система на 42-годишния мотоциклет е изцяло подменена с нова, кабелите минават през рамката където това е възможно, а фарът е Lucas PL700. Що се отнася до бутоните, те са изработени на фреза от алуминий, оборотомерът е супер семпъл, а километражът е дигитален.

Не споменахме нищо за колелата, който са обути в класически на вид, но даващи добро сцепление 17-ки Avon Roadrider. Резултатът? Виждате го на снимките, един прекрасен Gold Wing, като никой друг. Направата му е отнела седем месеца, но малко след завършването му Krakenhead намират и купувач на байка. Супер. Разгледайте галерията, след което кликнете на това яко Kawasaki KZ1000, което също изглежда така заради словенците от Krakenhead.

Сбогом V10!