Lamborghini Diablo GTR: Разярен дявол
Годината е 1999 г. Lamborghini вече е представил наточеното Diablo GT на автосалона в Женева и никой не смята, че суперколата е способна на нещо повече. Тогава на сравнително непопулярния автосалон в Болоня се появява това. Diablo GTR – дори по-бясна и пистово ориентирана версия, ограничена в серия от 30 екземпляра. На практика са направени 40, но това не я прави кой знае колко по-масова, а номер 22 от въпросните 40 в момента се радва на вашето внимание.
Колата е използвана за участие в шампионата Super Trophy Cup – едномарков шампионат, в който цялата решетка е била съставена от тези чудовища. С мощността си от 590 к.с., GTR е с 25 к.с. по-мощен от GT и цели 100 повече от стандартното 5,7-литрово Diablo. В GTR не само работният обем е увеличен на 6 литра, но и са махнати разни излишни глезотии, по погрешка попаднали в колата, като стереото, климатика и обезшумяването.
18-инчовите колела са магнезиеви Speedline, окачването е свалило каросерията още по-близо до асфалта, а на спирачните корифеи от Brembo е поръчано да изработят система специално за пистова употреба.
Бялото зверче от обширната ни галерия вдига 100 за около 3,7 секунди и развива максимални 340 км/ч. По-съществена обаче е скоростта в завой, за която се грижи аеродинамичен пакет, оглавяван от внушителното задно крило.