Добре дошла у нас: Gemballa 997.II Avalanche GTR 500 EVO е брутална машина с над 500 к.с.


23 May 2017

КАТ-София е интересно място, на което ако се задържите повече от час (условие, което често е гарантирано по подразбиране), може да засечете доста любопитни возила и да научите доста интересни истории. Днес ни се наложи да прекараме известно време „на каналите“, но като че ли автомобилният Господ ни съжали и реши да ни компенсира уреждайки ни тази среща. Пред нас скромен човечец регистрираше зелен VAZ 2103 познат, като „Лада“ 1200 S – с лети джанти и хромирани вежди - през една кола назад се нареди това нещо. От десет метра бе ясно, че това e тунинговано Porsche 911, но едва след близка среща картинката ни се избистри по доста добър начин.

Просто нямаше как да не се поинтересуваме и да запълним... няколкото часа с десетина бързи кадъра и разговор с човека довел возилото за номера. Човек, който, за да разсеем предположенията на много от вас, ще уточним, че бе изключително любезен и готин. Без да навлизаме в подробности, ще кажем, че научихме любопитни неща около влизането на колата в страната, а останалото се опитахме да разберем след кратко ровене в интернет. Като например, че автомобилът е внос от Дубай (в галерията ще видите и снимки с номерата от първоначалната регистрация) и е на скромните 58 хил км.

Оказа се, че бялото купе, което мина на 3-4 см над металните тръби на канал №2 е Gemballa 997.II Avalanche GTR 500 EVO, или поне според галерията на Autogespot. Базирана е на Porsche 911 Turbo от поколение 997, а изпълнението е брутално. Характерните за немския тунер два високо разположени ауспуха в стил Carrera GT, масивни раздувки на калниците и 360 Forged двукомпонентни 20-ки обути в, забележете, 325/25 ZR20 Michelin Pilot Super Sport отзад. Никак не е зле. Вътре е с кафяв кожен салон, като дори ламелите на въздуховодите са облечени с естествения материал, нещо което се прави само по програмата за специални поръчки на немците Porsche Exclusive.

Под масивния карбонов спойлер отзад работи... нещо почти мистично, защото официалната информация за тази кола е доста оскъдна. Когато напишете „Avalanche GTR 500 EVO“ ви излизат 500-конни коли базирани на Carrera S от пре-фейслифтовото 997, но тази е направена върху Turbo-то, при това след фейслифта или поне така ни казват стоповете. Което така или иначе идва с 500 к.с. от 3,8-литровия си битурбо боксерен шестак. Хмм... воланът и скорстният лост обаче са от 997.I Turbo, преди обновлението и преди Tiptronic-ът да бъде заменен със 7-степенната PDK. Тоест, Autogespot може и да грешат с означението Gemballa 997.II Avalanche GTR 500 EVO, или колата е базирана на пре-фейслифтовата модификация с 3,6-литровия мотор и серийни 420 коня, или..., или наистина нямаме представа. Вероятно конете са 560. Без значение, брутално Porsche вече е у нас и се надяваме да го засичаме по-често.

Текст и фотография: Иван Монев, допълнителна галерия: autogespot.com

Супер симатяга!