Тази Yamaha TW200 е направена от програмист. Трябвало да бъде Honda CT110


25 May 2017

Бен е програмист, който денем работи в Бризбейн, Австралия, от 9 до 5, а вечер върти гедорето за ателието си Lanesplitter Garage. „Клиентът бе видял направена от мен Honda CT110 и си поръча такава,“ казва програмистът-майстор-творец за Bikeexif. „Заех се да търся такъв мотор на разумна цена, но скоро осъзнах, че цените са адски надути, затова сменихме плана и се разтърсих за друг мотор, който също е с изкуствено завишена цена – TW200.“

Търсеният байк е намерен – Yamaha TW200, която не била в отлично състояние, преседяла в обор в предградията неизвестен период от време, но двигателят работел добре и била „регистрируема“. Добра база за не много пари. „Бюджетът също бе ограничен, така че трябваше да се откажем от някой идеи за сметка на други“. Клиентът обаче се намирал в Сидни, затова развитието и изграждането на проекта протекло предимно чрез интернет кореспонденция.

Някой части идват отвъд океана, в това число и резервоарът от Yamaha XS400, който Бен решава да остави в оригинален вид. Зад него обаче изработва нова седалка – основа от фибростъкло, после слой пяна, която оформя на ръка, след което закарва нещата до покрайнините на Куйнследн, при кожени специалисти. „Покарах доста, но си заслужаваше“. Рамата под седалката също е нова, негово дело. Първоначалната идея била да се монтира ново по-дълго рамо, но това щяло да вдигне бюджета. Вместо това Бен прави по-къса задница, постигайки сходен ефект.

Последвал често срещания прийом, елиминирането на въздушната кутия и заместването и с K&N филтър, нова и прикрита електрическа система и литиево-йонен акумулатор. Оригиналните колела – 18-ка отпред и 14-ка отзад – са запазени, обработени с пясъкоструйка и боядисани наново и обути в чънки гуми. Задният калник е закрепен едностранно и служи също за поставка на регистрационната табела, а защитата под изпускателната система и двигателя също е саморъчно направена от Бен. Такава е по-голямата част от изпускателната система – нов колектор и къс накрайник, даващи на TW много по-силен глас, отколкото предполага моторът.

Фенове сме! A вие?