Това е 5-литров V12 с 400 коня, ръчни скорости и медни фунии на дроселите, монтиран в Toyota Cressida X30


04 Jun 2017

Повечето европейци, които не са особено автомобилно грамотни, не знаят какво е Toyota Cressida. Тези които се интересуват от историята на Toyota, както и от дрифт обаче, знаят за какво става въпрос. Първите пъти, когато видяхме клип този „квадрат“, движещ се настрани в пушек, ни изглеждаше абсурдно, а с времето Cresseida или Toyota Mark II, както се е продавала на някои пазари, започна да ни става все по-симпатична. Докато накрая не ни се прииска да имаме такава.

Тази от галерията се намира в Нова Зеландия и е колата, която бихме искали най-много. В почти заводски вид... на вид, боядисан в стоковото Forest Green, този автомобил е плод на мечтата на мъж на име Нейтън, както и на... любовта на жена му Ейми (ще разберете защо малко по-надолу).

Нейтън подлага X30-ката на доста модификации във времето. Първо я намира в интернет и то на едва 30 мин. шофиране от дома му, след което я взима и сменя мотора с Toyot-ския 4-литров 1UZ-FE V8. Междувременно възстановява и някои от металните елементи на купето пострадали от ръжда, но в последствие прави отново смяна на двигателя – този път обува зеленото купе върху 4,3-литровия 3UZ-FE V8, който се среща в Lexus LS и GS и генерира около 300 к.с. Но Нейтън иска друго – иска V12 и то конкретен.

Целта е 5-литровият V12 1GZ-FE, монтиращ се в луксозния кораб GZG50 Century. Намира такъв мотор в eBay в Япония, но цената е висока, а след проучване на доставката, Нейт решава, че просто ще наблюдава агрегата. Жена му обаче един ден поровила в таблета му (не много честно, но пък в последствие с добър резултат), разбрала за какво става въпрос и на 10-годишнината от сватбата изненадала съпруга си с фактура с надпис „ПЛАТЕНА“. Не сме сигурни как се е почувствал Нейтън, вероятно много приятно, с лек полъх на замисляне в посока „Защо ми е ровила в таблета?“

Но резултатът е, че моторът пристига. „Кивито“ решава да нанесе модификации, преди да го монтира там където мечтае още от самото начало. Понеже GZG50 Century е топ лимузина, 5-литровият 1GZ-FE бил снабден с доста сложна всмукателна система, оптимизирана за ниски нива на шума и за висок въртящ момент. Нейт я сменя с дросели от 4A-GE 20V, на които поставя медни фунии. Резултатът е мотор, който можете да сложите и в хола си само за да го гледате.

Трансмисията? Разбира се 1GZ никога не е бил предвиден за ръчни скорости, но Нейт иска точно такива. Прави го, като завинтва R154 кутия с 5 предавки на Aisin. Мощността? Speedhunters казват, че е близо 400 к.с., а що е отнася до интериора – всичко е във стоков вид, дори оборотомерът е свързан коректно с V12-ката. Отвън пък се виждат готините SSR Longchamp XR-4 джанти обути в 185/60 Bridgestone Potenza.

Супер симатяга!