Porsche 911 Turbo S ускорява по-бързо от официалните 2,9 до сто. Колата е страхотна


16 Jun 2017

Второто надали изненадва някой: Porsche 911 Turbo S очевидно, както и на хартия, е мнооого сериозна кола. Моторът е 3,8-литров боксерен шестак с две турбини, 580 к.с. при 6750 об/мин и 700 Нм между 2100 и 4250 об/мин, като въртящият момент може да скочи на 750, когато се сръчка в режим овърбууст. Тези цифри задвижват Turbo S от спряло положение до 100 км/ч за 2,9 секунди, от 0-200 за 9,9, е междинното ускорение 80-120 се случва за 1,8 секунди.

Или поне така си мислехме заради официалните данни. Оказва се обаче, че нашият приятел Юка от Финландия, пилот (финландските серии GT3, Formula Renault и още няколко надпревари) и инструктор в Porsche Motorsport (човекът, който в случая се грижеше някой от журналистите и клиентите тестващи гамата на Porsche да не хване някое крайпътно дърво) ни каза друго. „Всъщност с колеги сме постигали 2,7, 2,6 до сто, Porsche са дали 2,9 защото са сигурни, че колата ще ги направи при почти всякакви условия...“

Склонни сме да вярваме на Юка, а обновеното 911 Turbo S е брутално ефективна машина с безпогрешна ергономия и изумително ниво на сцепление. Разбира се пълният потенциал на колата можем да разберем само на писта, а не на Подбалканския път, но дори този контакт с най-мощното 911 (изключваме хипер ексклузивното Turbo S Exclusive и супер прясното GT2 RS) ни създава достатъчно масивно усещане за качество и изпипаност на автомобила. А и за неговите GT способности и приложимостта му в ежедневието.

Това е, което можем да кажем за краткото ни прекарване с колата в рамките на провелия се Porsche Road Tour 2017, разгледайте галерията, след което кликнете на по-мощното с 27 к.с. златно 911 Turbo S Executive Series. Общо 607 коня, но искорението до 100 е същото, като на Turbo S.

Текст и фотография: Иван Монев

Фенове сме! A вие?