24 епични фотографии от тазгодишното 24 часа на Льо Ман


20 Jun 2017

Тимо Бернхард, Брендън Хартли и Ърл Бамбър записаха имената си като победители в тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман”. И Porsche. За 19-и път. Не би било съвсем точно да кажем, че бяха най-бързите по трасето, а по-скоро – че колата им се чупеше умерено. Вероятно „24-те часа” е единственото състезание, в което победителят може в даден етап от надпреварата да изостава с 18 обиколки. Факт. Два часа преди края изглеждаше, че ще се случи немислимото – да победи кола от LMP2, след като и шестимата участника в кралския клас LMP1 се счупиха по-сериозно или по-леко. Това беше моментът, в който Porsche 919 с номер 1 и аванс от 13 обиколки пред втория, бавно спря край пистата. Въпреки сериозните усилия на Андре Лотерер да докара прототипа само на ток до бокса, това се оказа невъзможно. Това бяха миговете за LMP2 и особено за отбора Jackie Chan DC Racing ORECA с кола №38, която в крайна сметка остана на второ място – също страхотен успех за LMP2. Същият отбор класира и последния отбор на подиума с другата си кола – 37.

В ранните часове от състезанието изглеждаше, че най-накрая няма кой да спре Toyota. И после прокобата над японската компания се върна. Първо отпадна колата им с номер 8 – в осмия час заради повреда в задвижващата система. Този екип все пак завърши, но след като изостана с 30 обиколки и в крайна сметка завоюва деветото място. Другите два прототипа на Toyota отпаднаха заради проблем със съединителя и катастрофа.

Клас LMGTE Pro бе спечелен от Aston Martin – завръщане за Aston на върха след няколкогодишни опити. И това също не се случи без драма. Колата с номер 97 спечели след невероятна битка с Corvette с номер 63, който за капак спука гума в последната обиколка и отстъпи до трето място. Последната обиколка на 24-часово състезание, представяте ли си? Ferrari пък си осигури победата в клас LMGTE Am с новото 488.

Сбогом V10!