24 епични фотографии от тазгодишното 24 часа на Льо Ман

  • Галерия с точно 24 снимки Галерия с точно 24 снимки
  • Щастливите победители 20 часа по-рано изоставаха с 18 обиколки. Щастливите победители 20 часа по-рано изоставаха с 18 обиколки.
  • Toyota за пореден път доказа, че няма особена полза да имаш най-бързата кола в Льо Ман, ако не можеш да стигнеш до финала Toyota за пореден път доказа, че няма особена полза да имаш най-бързата кола в Льо Ман, ако не можеш да стигнеш до финала
  • Някак несправедливо е да спукаш гума в последната от общо 340 обиколки, но точно това стана с екипа на Corvette Някак несправедливо е да спукаш гума в последната от общо 340 обиколки, но точно това стана с екипа на Corvette
  • Тежко поражение за Toyota и като цяло много технически проблеми за колите от LMP1. Тежко поражение за Toyota и като цяло много технически проблеми за колите от LMP1.
  • Победителят в LMP2 и втори на подиума Победителят в LMP2 и втори на подиума
  • След като миналата година Бърни сложи състезание от F1 по време на Льо Ман, тази година новият шеф на Формула 1 даде старта. Показателно, нали? След като миналата година Бърни сложи състезание от F1 по време на Льо Ман, тази година новият шеф на Формула 1 даде старта. Показателно, нали?
  • Първият отпаднал бе единственият независим прототип в LMP1 - още в първата обиколка Първият отпаднал бе единственият независим прототип в LMP1 - още в първата обиколка
  • 19-а победа за Porsche в Льо Ман 19-а победа за Porsche в Льо Ман

20 Jun 2017

Тимо Бернхард, Брендън Хартли и Ърл Бамбър записаха имената си като победители в тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман”. И Porsche. За 19-и път. Не би било съвсем точно да кажем, че бяха най-бързите по трасето, а по-скоро – че колата им се чупеше умерено. Вероятно „24-те часа” е единственото състезание, в което победителят може в даден етап от надпреварата да изостава с 18 обиколки. Факт. Два часа преди края изглеждаше, че ще се случи немислимото – да победи кола от LMP2, след като и шестимата участника в кралския клас LMP1 се счупиха по-сериозно или по-леко. Това беше моментът, в който Porsche 919 с номер 1 и аванс от 13 обиколки пред втория, бавно спря край пистата. Въпреки сериозните усилия на Андре Лотерер да докара прототипа само на ток до бокса, това се оказа невъзможно. Това бяха миговете за LMP2 и особено за отбора Jackie Chan DC Racing ORECA с кола №38, която в крайна сметка остана на второ място – също страхотен успех за LMP2. Същият отбор класира и последния отбор на подиума с другата си кола – 37.

В ранните часове от състезанието изглеждаше, че най-накрая няма кой да спре Toyota. И после прокобата над японската компания се върна. Първо отпадна колата им с номер 8 – в осмия час заради повреда в задвижващата система. Този екип все пак завърши, но след като изостана с 30 обиколки и в крайна сметка завоюва деветото място. Другите два прототипа на Toyota отпаднаха заради проблем със съединителя и катастрофа.

Клас LMGTE Pro бе спечелен от Aston Martin – завръщане за Aston на върха след няколкогодишни опити. И това също не се случи без драма. Колата с номер 97 спечели след невероятна битка с Corvette с номер 63, който за капак спука гума в последната обиколка и отстъпи до трето място. Последната обиколка на 24-часово състезание, представяте ли си? Ferrari пък си осигури победата в клас LMGTE Am с новото 488.

Много практичен и интересен!