Това е новото Audi A8, сканира пътя с лазер и може да се движи само
След, като Спайдърмен обходи предния капак на маскираната кола и видяхме серия от тийзъри, Audi най-сетне ни показват четвъртото поколение на флагмана A8. Всъщност немците го показват в две версии, нормалната дълга 5,17 метра, както и като A8 L дълго 5,3. Audi дори обявяват и цената му в родината на колата – 90 600 евро за късата и 94 100 за дългата база.
Но, дължините и цените не са толкова важни, колкото технологичният напредък на луксозната лимузина, който Audi подчертават сериозно в пресрелийза. Там пише, че „A8 е първият сериен автомобил разработен с висока степен на автономно шофиране“. Казват също и, че е първата кола ползваща лазерен сензор помагащ на мрежата от останали датчици, камери, радари, ехографи, телепати..., извиняваме се, и други компоненти, чрез които A8 може да се движи само.
Прави го когато натиснете AI бутона, при условие, че сте на път с твърд разделител на двете платна и скоростта на движение е до 60 км/ч, което е повече от окей. Автомобилът реално може още, но действащите в повечето страни законови разпоредби все още не му дават да се развихри, казват от Audi.
Дизайн? Страничната линия не е нещо уау, но не сме го и очаквали. Изчистени линии, нищо прекалено, готини HD Matrix LED фарове, а отзад - OLED стопове с... LED свързваща ги лента. Много диоди и матрици, но за да сме откровени, задницата не ни допада особено, поне на снимките. Въпрос на вкус.
Интериорът също е мега изчистен и ползва принципите, които видяхме за пръв път в Porsche Panamera – максимално интегрирани дисплеи и чувствителни на допир повърхности вместо физически бутони. Централният екран е с диаметър 10,1 инча и става почти „невидим“, когато не се използва, поради лъскаво черната си повърхност. Иначе, всички модификации вече са снабдени с 48-волтова ел. система, поради нарасналата консумация на всички екстри и най-вече заради стартер-генератора, превръщащ A8 в „мини-хибрид“ - при движение по инерция двигателят се изключва, а включването му става без сътресение. Окачването също е специално, с по един ел. елемент на всяко колело, който може да регулира височината му индивидуално. А да, задната ос също завива.
Задвижването? Quattro за всички версии, като с дебюта си колата идва с два 3-литрови V6 турбо мотора: 3.0 TDI с 286 к.с. и 3.0 TFSI с 340, а съвсем малко по-късно ще се появят и два 4-литрови V8: дизелов с 435 и бензинов с 460 коня. След, като мине типово одобрение, гамата ще бъде оглавена от могъщия 6.0 TFSI V12, а S8 вероятно ще разчита на 4-литров турбо V8. Audi A8 L e-tron quattro пък ще бъде най-еко модела с 3-литров TFSI и ел. мотор с комбинирана мощност 449 к.с. и 700 Нм, а батерията ще позволява около 50 километра пробег само на ток. Зареждането пък ще може да става и безжично с 3,6-киловатова индукционна площадка за инсталиране в гаража.