Mercedes напуска DTM, влиза в електрическата Formula E...


27 Jul 2017

Новината е от преди два дни, но още ни е трудно да повярваме. Видяхме я, зачудихме се, после погледнахме календара, не беше 1 април, и едва днес осъзнаваме, че това е суровата истина: Mercedes-Benz се оттегля от Немския шампионат за туристически автомобили. Онзи шампионат, който по едно време бе най-интересното моторно състезание на планетата, онзи в който могъщите 190-ки буквално излитаха от бордюрите и разменях боя с култовите M3-ки на BMW през 80-те и 90-те, шампионатът в който пилоти от F1 си правеха кефа и в който доминираха шофьорските умения и мъките битки. Това е факт.

Годините ни в DTM винаги ще останат важна глава от нашата състезателна история,“ казва Тото Волф, спортният директор на Merc-AMG. Друго изказване от прессъобщението на немците относно излизането от DTM и влизането във Formula E е това на д-р Йенс Тиемер, огвавяващ маркетинговия отдел на Mercedes:Formula E е знакова стъпка, с която можем да демонстрираме атрактивните си батерийни технологии под нашия бранд EQ“.

Чудесно... Не знаем за вас, но за нас това са тъжни новини. Наясно сме, че екологията и масовата електрификация вече не са само горещи теми, а все по-определящи битието ни фактори, но това не прави положението по-малко тъжно. За нас, това че Mercedes-Benz се оттегля от DTM е отрезвяващ факт, който сочи все повече към щепсела. Щепсел, който ще ползваме все по-често в придвижването си, в буквален смисъл, и който в преносен, скоро ще бъде дръпнат на двигателя с вътрешно горене.

Та, Merc напуска DTM в края на сезон 2018 и влиза в екологичния шампионат Forumula E за нейния сезон 6 за 2019/2020 година. Така в туристическата надпревара остават само два немски производителя, Audi и BMW), а 26-те състезателни сезона, 183-те победи в отделните DTM надпревари, 128-те старта от първи места и 540-те подиума за марката със звездата ще си останат точно толкова. И като споменахме Audi, те пък се оттеглят от Льо Ман и Световния шампионат по издръжливост, след 18 успешни сезона, също заради съсредоточаване върху Formula E. Какво да очакваме още?

Сбогом V10!