Бам! Porsche бие дузпата на Льо Ман и WEC. Ще се съсредоточи върху електрическите болиди и Formula E догодина

  • 919 Hybrid ще остане в историята, като последната LMP1 кола на Porsche. Галерия от още 14 снимки. 919 Hybrid ще остане в историята, като последната LMP1 кола на Porsche. Галерия от още 14 снимки.

31 Jul 2017

Formula E взе поредната жертва. Разбира се казано малко абстрактно, но екологичният шампионат, който набира все по-голяма популярност, най-малко за трети път се превръща в причина за отказване на голям автомобилен производител от престижен шампионат. Миналата година Audi обявиха, че закриват програмата си за Льо Ман и Световния шампионат по издръжливост, насочвайки усилията си върху Formula E, a преди дни Mercedes разгласиха, че ще направят същото, прекратявайки участието си в култовия DTM.

A ето, че явно е дошъл ред и на Porsche. „Влизането във Formula E и постигането на успехи в тази категория е логичното продължение на програмата ни Mission E,“ казва Майкъл Щайнер, член на Борда на директорите на Porsche. „Нарастващата свобода за технологичното развитие в рамките на нашите заводи прави Formula E атрактивен шампионат за нас. Той предоставя ултимативната конкурентна среда, която провокира усъвършенстването на автомобилите в екологична, ефективна и устойчива посока“.

Какво означава това? Означава, че догодина Porsche ще се пусне между шамарите на Mercedes, BMW, Jaguar и Audi в електрическата Formula E, в далеч по-тихи битки, отколкото сме свикнали да виждаме на Льо Ман и в DTM. Означава също така, че догодина LMP1 колите на Toyota ще бъдат единствените машини на голям производител на стартовете от кръговете на WEC и най-вече на Льо Ман. Окей, японците ще имат шанса да спечелят така желаната победа на това легендарно трасе, но какво от това, като по това време колите на техния най-голям противник ще се зареждат в контакта за съвсем друга надпревара...

Моторният спорт се променя драстично, сега и за винаги. Променя се съобразно нормите на едно по-устойчиво бъдеще. Супер, само дето звукът на електричеството никога няма да може да се доближи до екзалтиращите крясъци на моторите от V10 ерата на Formula 1, нито пък битките във Formula Е някога ще предизвикат наситените с бензин, масло и гума съперничества на Ханс Щук, Бернд Шнайдер и още десетки легенди на DTM, F1 и WEC. Това е положението.

Първородната Godzilla!