Royal Enfield Continental GT ‘Surf Racer’ е британски мотор направен от... индийци

  • Галерия от 8 снимки. Галерия от 8 снимки.

11 Aug 2017

Ако не се лъжем, това е първият път в който пишем за мотоциклет на култовата британска марка Royal Enfield и определено за пръв път за мотор правен от индийци. Братята Рахул и Бирджу са на 16, когато семейството им решава да заживее във Великобритания. Не много по-късно двамата записват инженерни специалности, след което започват да правят къстъм мотори.

„В Индия моторите са просто необходимост,“ казва Рахул, „Те не са хоби, не са за забавление, а просто базова форма на транспорт.“ За двамата братя обаче байковете винаги са били много повече, което ги поддтиква да основат Sinroja Motorcycles. Не след дълго получават и това задание от не кой да е, а от самите Royal Enfield. Мотоциклетът е предназначен за ‘Wheels and Waves’ фестивала провеждащ се до южната граница на Франция с Испания. „Искахме да на правим изчистен и бързо изглеждащ байк, да видим докъде можем да отместим концепцията на Continental GT.“

Братята получават мотора чисто нов директно от фабриката, за да го разглобят на съставните му части, включително и двигателя. Поставят резервоар от Honda CB550, а опашната секция изграждат на ръка от лист стомана. „Яйцето“ отпред пък е поръчано готово, но преработено сериозно за да отговори на концепцията. В него е монтиран и супер сеплият оборотомер Motogadget, който е идеален за целта. Чистата визия на мотоциклета се дължи и на ауспуха, който е изработен от триметрова тръба от неръждаема стомана, нарязана и заварена както трябва. Готин детайл е мрежичката в края, която е свалена от оригиналния катализатор: заварена в края, тя засиява в червено при каране на пълна газ. Що се отнася до предницата, вилката е обърната от Kawasaki какъвто е произходът и на колелото, докато отзад байкът търкаля компонент от Yamaha.

Двигателят? „Нямаше да е истинско кафе, ако не бяхме пипнали и самия мотор,“ казва Рахул. Монтиран е нов карбуратор Dellorto, а фините настройки са направени от специалисти за да генерира агрегата 15-ина коня отгоре. Резултатът е един доста интересно изглеждащ мотоциклет, комбинация от британски стил и индийски талант.

Първородната Godzilla!