Това е Mitsubishi Lancer Evolution IX Wagon. Моделът е супер рядък, колата е с около 400 коня

  • Галерия от 52 снимки. Галерия от 52 снимки.

15 Mar 2019

Lancer Evo в изпълнение комби?!? Направени са около 2500 броя и се срещат супер рядко в Япония, за където е бил предназначен моделът, да не говорим извън страната. Конкретната кола е внесена в Ирландия, като собственикът решил да смени скоростната кутия – комбитата се сглобявали само с 5-степенната автоматична GT-A трансмисия и не-MIVEC Evolution VII мотора. Това обаче се оказало само началото...

Разглобено до гола ламарина, Evo-то получило осем литра предпазен грунд и десет литра пълнеж на кухините, за да бъде сигурно, че няма да ръждяса. Желаната Evolution VII GSR 5-ст. скоростна кутия била осигурена, а моторът с обем 2,2-литра накипрен с части от Tomei - колянов вал, мотовилки и бутала, разпределителни валове и ролки. Турбината също е от ARMS серията на Tomei, като почти не остава недокосната част.

Окачването също е тотално преработено. Там работят компоненти Tein Mono Sport, но снабдени с EDFC Active Pro системата на същите, която включва с електромоторчета регулиращи работата им. Спирачните дискове отпред са с марка Performance Friction, отзад са StopTech, апаратите са Brembo, a накладките Endless. Но това са само около 8% от направените модификации, описването на всичките би направило съдържанието на материала доста… техническо. 

Отвън? Предните калници са раздути с кит от Chargespeed и сега се вързват идеално със заводските уширения отзад. Фаровете пък са свалени от Evo IX MR, капакът е карбонов, около Tomei ауспуха има компоненти Rallyart, а спойлерът е Kenstyle. Джантите пък са AME Tracer TM-02 с размер 18×9.5 и обути в Pirelli P Zero.

Вътре? Седалки Bride, Defi допълнителни уреди, конзола редулираща споменатото Tein EDFC Active Pro окачване и още няколко нестокови работи. Колкото до моността, speedhunters пишат, че колата още се настройва, но крайният резултат ще бъде някъде около 400 коня. Тоест, повече отколкото някога биха ви потрябвали в ежедневието. Японската алтернатива на Audi RS 4 Avant или по-скоро Golf R Variant? Това ще кажете вие.

Много практичен и интересен!