Звездата извади хиперколата. 50 000 об/мин и 350 км/ч. Mercedes-AMG Project One е болид от F1 в овча кожа. Галерия и видео


12 Sep 2017

Когато преди няколко години McLaren, Ferrari и Porsche взривиха света със своята тройка хиперколи, някой каза, че няма как да се направи по-бърза и ексклузивна серийна кола. Проблемът е, че някой го каза на Mercedes, а там не обичат да чуват такива неща. Запознайте се с Project One на Mercedes-AMG – новият бияч в класа.

Днес Франкфурт е най-горещото място на автомобилната планета и има защо. Всички най-големи световни производители (окей, без Volvo, Nissan и Peugeot) са тук, за да представят новите си модели. А на щанда на Mercedes буквално не може да се припари, защото щутгартската компания подготви една от най-бруталните премиери.

Чудовището пред вас на практика е болидът на Люис Хамилтън и Валтери Ботас, покрит с малко по-официален костюм. Мускулите все пак личат под карбона, а задвижването се осъществява от 1,6-литровия V6 двигател на актуалния болид W08 на Сребърните стрели. Чудовищните обороти от заглавието не са грешка, но има уловка, признаваме. Става въпрос за двата електромотора за предната ос, които достигат 50 000 об/мин. В момента най-пъргавите електромотори на пазара се развъртат до 20к оборота/мин. И при това работата изобщо не приключва с тези два електромотора. Още един е интегриран в турбото, а четвъртият е монтиран директно във V-то на двигателя с вътрешно горене.

Всеки от предните мотори има по 160 к.с., а другите два добавят още 160 и 120 коня за общо 600 кончета. Системната мощност на цялата кола е около 1000 коня, а двигателят с вътрешно горене е ограничен на 11 000 об/мин, за да се гарантира, че Project One ще изкарва повече от колата на шампионите в F1.

Магическите числа продължават – 350 км/ч е максималната скорост, но много по-впечатляващи ще са постиженията в завой, благодарение на аеродинамиката, попила директно от кралицата на моторните спортове. Ускорението до 100 км/ч ще отнема под 2,5 секунди, а до 200 км/ч – под шест.

Прибавете 25 км изцяло на ток, 800-волтова електрическа система и толкова мощно регенериране на енергия от спирачките, че 80% от електрическото задвижване при нормални условия ще бъде от тази енергия.

 

Сбогом V10!