BMW i Vision Dynamics слага Tesla Model 3 в малкия си джоб
BMW i5, колата, чието име мистично се нашепва вече няколко години, най-накрая е пред вас. Поне като концептуална версия. Засега носи безличното име i Vision Dynamics, а серийната версия ще потече от конвейрите през 2021 с означението i5.
Главният инженер на BMW Клаус Фрьолих уверява, че произведственият вариант на електрическия модел няма да се различава съществено и ще минава минимум 600 км с едно зареждане, което поне днес, четири години по-рано, изглежда като най-доброто постижение в тази област. Това ще бъде постигнато не само с най-голямата батерия в сериен автомобил (ще има версии със 60, 80, 100 и 120 кВт, като последната щяла да минава 750 км), но и с нови технологии за управление на батериите.
Платформата под колата е актуалната KLAR, която може да откриете, ако съблечете днешните Серия 5 и Серия 7, и която ще се използва от всичко ново – от Z4 до X7 и дори Серия 8.
„Виждате много дизайнерски елементи, които ще се появят в следващите коли от семейство i, обяснява Фрьолих. Батериите са тежки и затова са необходими толкова големи колела, но масата е разположена ниско долу, така че управлението е добро.”
Очевидно за вдъхновение е служил концептуалният Vision Next 100, който трябваше да бъде прототип за кола от 2050 г., но вместо това е прехвърлен в голяма степен в i Vision Dynamics, защото всички в BMW са искали да го превърнат в реалност колкото е възможно по-скоро.
„Коефициентът на въздушно съпротивление е много добър. Това е ключово за електрическия пробег”, допълва Фрьолих.
Съгласни сме. Що се отнася до външността, то дизайнерите са се опитали да запазят най-характерния за BMW елемент – бъбрековидната радиаторна решетка, въпреки че колата няма никаква функционална нужда от предна решетка. Интериорът обаче още не е готов, затова i Vision Dynamics крие вътрешността си зад тъмни стъкла.