BMW i Vision Dynamics слага Tesla Model 3 в малкия си джоб

  • 15 снимки на едно от най-причудливите BMW-та в последните години 15 снимки на едно от най-причудливите BMW-та в последните години
  • Серийната версия ще се изправи директно срещу Tesla Model 3 Серийната версия ще се изправи директно срещу Tesla Model 3
  • Батериите ще бъдат с капацитет от 60 до 120 кВт и ще осигуряват реален пробег между 600 и 750 км Батериите ще бъдат с капацитет от 60 до 120 кВт и ще осигуряват реален пробег между 600 и 750 км
  • i Vision Dynamics ускорява до 100 км/ч за под 4 секунди и развива сравнително скромна максимална скорост от около 250 км/ч i Vision Dynamics ускорява до 100 км/ч за под 4 секунди и развива сравнително скромна максимална скорост от около 250 км/ч

12 Sep 2017

BMW i5, колата, чието име мистично се нашепва вече няколко години, най-накрая е пред вас. Поне като концептуална версия. Засега носи безличното име i Vision Dynamics, а серийната версия ще потече от конвейрите през 2021 с означението i5.

Главният инженер на BMW Клаус Фрьолих уверява, че произведственият вариант на електрическия модел няма да се различава съществено и ще минава минимум 600 км с едно зареждане, което поне днес, четири години по-рано, изглежда като най-доброто постижение в тази област. Това ще бъде постигнато не само с най-голямата батерия в сериен автомобил (ще има версии със 60, 80, 100 и 120 кВт, като последната щяла да минава 750 км), но и с нови технологии за управление на батериите.

Платформата под колата е актуалната KLAR, която може да откриете, ако съблечете днешните Серия 5 и Серия 7, и която ще се използва от всичко ново – от Z4 до X7 и дори Серия 8.

„Виждате много дизайнерски елементи, които ще се появят в следващите коли от семейство i, обяснява Фрьолих. Батериите са тежки и затова са необходими толкова големи колела, но масата е разположена ниско долу, така че управлението е добро.”

Очевидно за вдъхновение е служил концептуалният Vision Next 100, който трябваше да бъде прототип за кола от 2050 г., но вместо това е прехвърлен в голяма степен в i Vision Dynamics, защото всички в BMW са искали да го превърнат в реалност колкото е възможно по-скоро.

„Коефициентът на въздушно съпротивление е много добър. Това е ключово за електрическия пробег”, допълва Фрьолих.

Съгласни сме. Що се отнася до външността, то дизайнерите са се опитали да запазят най-характерния за BMW елемент – бъбрековидната радиаторна решетка, въпреки че колата няма никаква функционална нужда от предна решетка. Интериорът обаче още не е готов, затова i Vision Dynamics крие вътрешността си зад тъмни стъкла.

Много практичен и интересен!