Новият Land Cruiser се хвърля в атака срещу Discovery. Ще успее ли обаче?
Продължаваме обширните репортажи от автосалона във Франкфурт с новия Land Cruiser на Toyota. Японците избраха по-различна стратегия, за да противодействат на Land Rover и техния насочен към сериозен офроуд Discovery SVX – тази на лукса.
Време беше за обновяване на Land Cruiser. Всъдеходът с означение J150 вече е на цели осем години и въпреки че преди четири получи първо осъвременяване, определено възрастта му личи. Това е и причината Toyota да извади новата версия във Франкфурт с доста повече промени, отколкото сме свикнали при обикновено обновяване. Тя е натъпкана с всичко най-добро и високотехнологично, което компанията може да предложи в момента.
Основното обаче е запазено – купе върху рама, което превръща колата в един от най-високопроходимите модели в класа. Дължината е увеличена с 6 см, като според Toyota премахването на заоблените извивки ще позволи по-лесно маневриране в тесни пространства.
Най-сериозните промени обаче са в интериора. На новото табло се е появил 8-инчов сензорен екран, а цял комплект асистенти помагат с автономно спиране, адаптивен круиз контрол, следят лентата и задържат колата в нея, наблюдават вместо вас и невидимата зона зад колата.
В Западна Европа новият Land Cruiser отново ще се предлага в един единствен вариант с 2,8-литров D-4D турбодизелов двигател и вече все по-нелепо звучащите 177 конски сили, а на източните пазари автомобилът ще бъде наличен с избор между 2,7-литров бензинов VVT-i (161 к.с.) и четирилитров бензинов VVT-i (250 к.с.) . И тъй като ние, DizzyRiders.bg, обикаляме България и не само нея, именно с Land Cruiser, ще си позволим едно лично изречение към Тойота.
Пичове, събудете се, разтъркайте очи и вижте какво се случва около вас. Защото колкото и да обичаме този автомобил, алтернативите около нас стават все повече.