Защо затворената каска е най-доброто решение? Статистика на ударите, плюс полезно видео

  • Пет снимки на каската и цифрите на статистката. Пет снимки на каската и цифрите на статистката.

24 Sep 2017

Да паднеш с мотор е гадно, никой не го планира и на никой не го препоръчваме. И докато законът в България ни задължава да караме с каска, то в него не е посочен нито типа на въпросната нито - разбира се - препоръчаните марки.

Истината, че пред полицаите може да минете метър и с каска за велосипед, тип челадинка, а в Слънчев Бряг дори сме виждали хитри търговци отдаващи 50-кубикови скутери под наем в комплект с каска за… строителни обекти, от наааай-обикновените, които биха ви защитили ефективно срещу изпражненията на гларусите. Нищо повече.

Нашият съвет? Не пестете пари от екипировка за мотора и най-вече от каската. Доверявайте се на доказаните марки, а когато взимате защита за главата си втора ръка, направете проучване в интернет откога датира модела, защото не са рядкост каски в перфектно състояние, но на 5-7 и повече години.

Освен от външната обвивка, основна роля от защитата на един шлем играят различни типове стиропор. С годините този материал губи абсорбационните си качества, който са от жизнена важност. UV лъчите също дават своето, а реномираните производители съветват една каска да се сменя на максимум 5 години, при положение че външната обвивка не е нарушена. В случай на спукване най-добрия вариант е да я замените веднага.

Ясно е, че не живеем в Германия или Япония, но една бърза проверка на модела при покупка втора ръка няма да ви забави особено, а и може буквално да ви спаси живота.

Снимките в тази публикация пък илюстрират статистиката от ударите, които получава един шлем при паданията. В случая каската е Icon Armada, а обезпокоителното е, че най-голям процент от пораженията се случват в областта на брадичката – 19,4%. Така, че преимуществото на каската тип ‘full face’ е повече от очевидна. Друг много важен фактор е това дали сте вързали пособието си – т.н. нахлупване без осигуряването с ремъка отдолу автоматично прави каската почти излишна. Адски логично е, но масово засичаме мотористи с небрежно висящи каишки „за кратки придвижвания из града“.

Не препоръчваме и не пожелаваме на никой да му се налага да се убеждава в качествата и недостатъците на каската си, но често наистина най-големите бели стават в ситуации от типа „Аз исках да завъртя само едно кръгче“. Така че опичайте си акъла, проверявайте огледалата си многократно (това важи и за автомобилистите) и не рискувайте с евтини каски. Разликата м ежду тези и скъпите може да видите и в това яко видео на FortNine.

Текст: Иван Монев

 

 
Първородната Godzilla!