Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo е комби с 680 коня. Вдига сто за 3,4 сек и харчи 3 л/100 км

  • Галерия от 10 снимки. Галерия от 10 снимки.

26 Sep 2017

Иска ни се да видим този разход и в реалния живот, но това просто няма как да стане. Не че колата не е наблъскана с умни работи, напротив, Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo е доста ефективна машина.

Колата се задвижва от 4-литров битурбо V8 с 550 к.с., който работи в партньорство с ел. мотор със 136 к.с. Максималната мощност на системата е доста добрите 680 к.с., а максималния въртящ момент от 850 Нм се постига още при 1400 об/мин. Трансмисията е 8-степенна PDK, а задвижването е на четирите колела.

Стабилните мощностни показатели предполагат и добра динамика. Тя е повече от добра: най-мощната Panamera Sport Turismo ускорява от 0-100 км/ч за 3,4 сек, а 0-200 прави за 8,5. Максималната скорост пък е 310 км/ч, с 5 км/ч по-висока от тази на Audi RS 6 Avant performance. Ако искате да карате без V8-мака да работи, ел. моторът ще ви придвижи около 49 километра, а максималната скорост само на ток е 140 км/ч.

Интересна иновация е и спойлерът в края на задната чат, който работи в няколко режима. До 170 км/ч елементът седи под ъгъл минус 7 градуса, слят със силуета на колата, а над 170 застава на плюс 1, в т.н. ‘performance’ позиция. При Sport и Sport Plus крилото заема въпросната позиция още при над 90 км/ч, а когато панорамния люк е творен, спойлерът се „наперчва“ на 26 градуса, за да компенсира турболенцията.

И накрая малко за батерията на Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Тя е с капацитет 14,1 кВтч, като зареждането и трае между 2,4 и 6 часа, казват от Porsche, в зависимост от характеристиките на конкретната ел. инсталация. А понеже все пак говорим за комби, товарният обем. Зад задния капак влизат минимум 425 литра, а с падането на седалките полезният обем нараства до 1295 литра. Цената? В Германия започва от 188 592 евро.

Първородната Godzilla!