Тест на Volvo XC60 T8 с 407 к.с.


12 Oct 2017

Volvo XC60 T8? Това осем цилиндъра ли означава?

Уви, не. От известно време табелките на Volvo не означават това, което си мислите и T8 всъщност се задвижва от комбинация между 4-цилиндров бензинов двигател и електромотор. Хубавото е, че двете задвижващи системи разполагат с комбинирана мощност от 407 к.с., което е горе-долу колкото бихме очаквали, ако наистина имаше V8.

Предните колела се задвижват от двулитров мотор с 320 к.с. – абсурдна мощност, сравнима с тази на последната Honda Civic Type R. Добавете 87 коня от електрическия мотор за задния мост и ще получите мощността на осемцилиндровия Mustang в един компактен SUV.

Значи е бърз?

Ако решите да ускорявате в права линия, то наистина набира бързо, въпреки масата си от над два тона. Но във всекидневието тези 407 к.с. са безсмислeни, дори да се вземе предвид сериозното постижение от 5,3 секунди до 100 км/ч. При управление на хибридна кола общата мощност има значение единствено, ако става въпрос за LaFerrari или McLaren P1. В реалния свят, в който XC60 T8 ще живее, всичко опира до правилната връзка между бензиновия и електромотора.

Както всички плъгин хибриди, XC60 T8 предлага няколко режима. Всъщност има смисъл от само два – хибридния, който на практика е автоматичен и колата сама преценява какво да прави, и Чист (Pure на екрана на колата), който употребява колкото се може по-малко двигател с вътрешно горене.

Освен това може да кажете на Volvo да зарежда батериите в движение – например ако пътувате по магистрала и искате тихичко да се вмъкнете в следващото населено място. Има и режим Power, който взима по много и от двете задвижващи системи, ако ви трябва да сте наистина бързи.

Той ще ми трябва ли?

Вероятно не. Колата се усеща по-добре, отколкото бихте очаквали от нещо толкова тежко, но не е заплаха за Porsche Macan или Jaguar F-Pace. Истински забавното при T8 е невероятното ускорение. Благодарение на изобилието от мощност, това е един от малкото кросоувъри на пазара, които могат да превъртат предни гуми.

Да, това е възможно и все пак основният коз на XC60 е колко уравновесена кола е във всички други ситуации. Постигнахме близо 30 км изцяло на ток в града при това в супер натоварен трафик. И то без да сме се престаравали. Климатикът и стереото си работеха, също както и масажът на седалките, а десният педал си беше натискан, както се очаква.

Показанията на бордовия компютър се оказаха доста прецизни.Много плъгин хибриди обещават смели числа на екрана, които може да постигнете само с много старание и жертви. Тук не е така.

А след тези 30 км?

Двигателят също се включва. В началото звучи малко грубо, особено след цял час тишина. Въпреки това тук съчетанието между бензинов и електрически мотор е извършено по възможно най-добрия начин и преминаването от едното задвижване към другото е много спокойно. Поведението на окачването не е толкова внимателно. Като цяло XC60 е много комфортна кола, а седалките са сред най-добрите в играта, но като всички нови модели на Volvo, XC60 е податливо на неравности и дупки. Не може да се нарече некомфортно, но когато всичко друго е толкова спокойно, очакваш повече от окачването.

Спирачките също заслужават известна критика. И това се наблюдава не само при хибридите на Volvo. Доста е типично за коли, които събират енергия при спиране, за да увеличат пробега. Педалът трудно може да се използва плавно. Натиснете го леко и колата спира спокойно. Натиснете малко по-силно и ще се залепите за предното стъкло. Поне е сигурно, че с това се свиква.

А останалото от XC60?

Прекрасно е. Предишното поколение се продаваше отлично, докато Audi Q5 и BMW X3 не го детронираха. Но новото изглежда страхотно, пълно е с високотехнологично оборудване (включително за сигурност) и се усеща наистина луксозно. Не бихме и очаквали друго от тестовата кола, при положение, че цената на хибрида започва с 26 хил. лв. над тази на големия дизел.

Да, 126 хил. е началната на хибрида, много пари са. Хибридите и електрическите автомобили все още се смятат за нещо изключително и новаторско, така че плащате цената, за да имате тази скъпа техника в гаража. Ако ще бъде служебна кола, счетоводният отдел ще бъде във възторг от възможността да зареждате с гориво веднъж на три месеца. XC60 T8 е не по-лошо предложение и за семейния живот и е страхотен начин тихо да се откъсвате от града през почивните дни.

Източник: TopGear.com

Сбогом V10!