Новият Range Rover е луксозен хол, който може да вкарате в почти метър вода. Топ версията е с 565 коня, а хибридът харчи 2,8 на сто

  • Галерия с 41 снимки. Галерия с 41 снимки.

12 Oct 2017

Време беше Land Rover да обнови най-големия си модел, още повече след излизането на готиния Velar (кликнете тук за нашия тест на колата). И промените са именно в тази посока, особено вътре в салона, където се очакваше двата 10-ичнови тъч дисплея (Touch Pro Duo), да заменят повечето физически копчета. Воланът също е изпълнен в стила на Velar, с черни бутони, които са видими само, когато подсветката им работи. Приличат на тъч повърхности, но не са – това са истински копчета, които дават приятна обратна връзка при онатискане.

Друго ново? Доста неща, но нека продължим със салона. Вече може да карате Range и със селектор на скоростие в стил Jaguar F-Type, а не само с приятни метална, цилиндрична врътка. Също от Jag идва системата за заключване и отключване на колата с гумена гривна – ключът ви може да е върте, а „електронното бижу“ не се плаши от къпане, което е удобно, особено през лятото. Също така колата идва със съвместивмост с ред приожения, като например такова чрез което може да аранжирате салона през телефона си. Искате да сгънете втория ред седалки, хоп, и колата го прави по команда от телефона. Яко.

Сериозна новост при задвижването е появата на плъгин хибридната версия RR P400e, която се задвижва от - внимание - 2-литров 4-цилиндров мотор с 300 к.с. и ел. машина с мощност 85 киловата. Комбинираните показатели на системата са 404 к.с. и 640 Нм, което е супер, а батерията е с капацитет 13,1 кВтч и е достчтаъчна за около 50 километра пробег само на електричество. Зареждането и „догоре“ става за 7 часа и половина от нормален контакт и за доста по-добрите 2,5 часа от система с 32-амперов ток. От LR дават кобиниран разход oт 2,8 л/100 км и едва 64 г/км CO2. Което е абсурдно, но тези заводски показатели ни навеждат на мисълта, че с внимателно каране може да докарате около 5 на сто, кето е мега ниска конзумация за такъв луксозен кораб.

В другия край на екологичо-мощностната скала седи SVAutobiography Dynamic изпъленнието, което се води и най-мощният сериен Range правен някога. Той се задвижва от подобрена версия на 5-литровия компресорен V8, който обожаваме, генерира 565 к.с., 700 Нм, и вдига сто за малко над 5 секунди. Този мотор се предлага и в по-нормално изпълнение с 525 к.с. (увеличен от 510 к.с. преди), а под него стоят версиите с 3-литрови ‘V6 Supercharged’ двигатели с 380 и 340 к.с., и двата с 450 Нм. Що се касае до нафтовите Range-ове, на върха е SDV8 с 4,4-литровия V8 с 339 к.с. и SDV6 с 3-литровия агрегат с 258 к.с.

Много практичен и интересен!