Hyundai Ioniq е най-електрифицираната кола на планетата

  • Галерия с 10 снимки на трите варианта на Ioniq Галерия с 10 снимки на трите варианта на Ioniq
  • Хибридният вариант зарежда батерията си при спускане или спиране Хибридният вариант зарежда батерията си при спускане или спиране
  • Plug-In добавя възможността да зареждане с кабел от контакта и да минавате до 63 км на ток Plug-In добавя възможността да зареждане с кабел от контакта и да минавате до 63 км на ток
  • Електрическият се разпознава много лесно отпред Електрическият се разпознава много лесно отпред

13 Oct 2017

Време е за изложение и премиерите от София валят една след друга. Hyundai вдига покривалото от точно три модела, които не са показвани досега в България – Kona, i30 N и Ioniq. Въпреки любовта ни към горещи хечове, трябва да признаем, че най-интересният е Ioniq. И не защото сме някакви болни мозъци на тема хибриди, а защото корейската кола се предлага в цели три напълно различни версии, което е уникално в автомобилния свят.

Трита варианта са: Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-In и Ioniq Electric. От имената им всичко става ясно. Hybrid (започва от точно 50 хилки у нас) се цели  директно в Prius. Electric е позициониран неочаквано точно срещу Nissan Leaf II, а ако още не сте готови за изцяло електрическа кола, а обикновеният хибрид ви е много скучен, то Plug-In „съчетава най-доброто от два свята”.

В цифрово изражение трите варианта изглеждат така: обикновеният хибрид има 141 к.с. и 265 Нм и минава не повече от 3-4 километра на ток, но харчи средно 3,4 л/100 км. В реални условия те са около 5 л/100 км, което все още е добре. PLug-In има пет пъти по-голяма батерия (8,9 кВтч) и същата мощност и въртящ момент. Разликата е, че може да мине до 63 км на ток, а това ще е достатъчно за всекидневния път до работа, дори да живеете... е, на 63 км от офиса си. Electric идва с батерия с капацитет 28 кВтч и пробег до 280 км (малко над 200 реални, според първите тестове). Електрическият модел е най-скъп – започва от 66 хил. лв., но осигурява най-голямо удоволствие от безшумното ускорение.

Иначе и трите автомобила изглеждат доста сходно (ще различавате електрическия по предната решетка или по-скоро по липсата ѝ). Освен споменатите технологични разлики, те предлагат идентично оборудване, което включва активна аеродинамика, безконтактно зареждане за смартфон и достъп до Apple CarPlay, в държавите, в които услугата е налична. България не е сред тях.

Дизайнът на интериора е прегледен и модерен. Много от функциите се управляват през 8-инчов сензорен екран. Е, очакваме мнението ви? Този Hyundai или все пак ще предпочетете изцяло бензиновия и доста по-бърз i30 N?

Първородната Godzilla!