Сравнение на две мега комбита от София 2017: Audi RS 4 vs Volvo V90 CC

  • Volvo V90 CC и Audi RS 4 Avant Volvo V90 CC и Audi RS 4 Avant
  • Volvo има клиренс от 21 см и дълбочина на газене от 30 см. Audi гази всичко, което срещне. Volvo има клиренс от 21 см и дълбочина на газене от 30 см. Audi гази всичко, което срещне.
  • Volvo не може да надмине изпипания интериор на Audi, но се доближава плътно, макар и по своя начин - с фина кожа и дървени апликации Volvo не може да надмине изпипания интериор на Audi, но се доближава плътно, макар и по своя начин - с фина кожа и дървени апликации
  • 2,9-литров V6 е сърцето на RS 4. V90 CC се предлага с по-потентните двигатели на V90, а скоро и с хибрида T8 с 408 к.с. 2,9-литров V6 е сърцето на RS 4. V90 CC се предлага с по-потентните двигатели на V90, а скоро и с хибрида T8 с 408 к.с.

18 Oct 2017

Разходката ни из залите на Софийския автосалон роди не само готините фотографии на мистър Монев, които днес ще видите в серия от специални галерии, подправени с щипка артистизъм от неговата photoshop ръка. Тази разходка роди също екзистенциалната мисъл, че две от най-яките коли на изложението са комбита. Позволете да ви представим безспорната звезда на щанда на Audi – бялото RS 4 от мечтите ни, която сложи в малкия си джоб ултрамодерния и свръх автономен A8. RS 4 напомни, че колите все още са за каране и че спортният екип стои на всяко Audi по-добре от скучния сив костюм. До него ще паркираме еманацията на понятието комби в най-чист вид – новото V90 на Volvo. При това във версията Cross Country, която с щедри шепи черпи от банковата ви сметка, за да върне в замяна авантюристичната представа, според която собствениците на Volvo живеят в къща в гората и прекарват поне два месеца на ски и три на колело по време на магическата си постоянна ваканция.

Числата. Новото Audi RS 4 се задвижва от приказно изпипан 2,9-литров V6. Този TFSI достига 450 к.с. между 5700 и 6700 об/мин и 600 Нм от 1900 чак до 5000 об/мин. Вдига 100 км/ч за 4,1 секунди и развива максимална скорост 250 км/ч, която може да се увеличи до 280 км/ч след превеждането на съответната сума по сметката на Audi. Volvo няма да предлага подобен мотор никога повече. Компанията се отказа от всичко с над четири цилиндъра по пътя си към пълна електрификация. Това не значи, че мощности над 400 к.с. са чужди на шведите, но те идват по съвсем различен път – с хибридно задвижване. И съответно нямат много общо с агресия, брутално влизане в завой или думата спорт, въпреки че са в комплект с двойно предаване. Въпросната версия T8 обаче все още не е готова за V90 CC, така че засега може да избирате между четири по-земни варианта. Най-мощните от двата типа гориво са T6 с 320 к.с. и дизеловия D5 с 235 кончета, и в двата случая с 4х4, разбира се.

Още числа. RS 4 е дълъг 4,78 м и е залепен за асфалта със 7 мм по-близо спрямо и без това ниското спортно окачване на A4. Супер комбито от Инголщат тежи 1790 кг и често ще трябва да презарежда сравнително скромния резервоар от 58 литра. 
V90 CC се извисява на дължина от 4,94 м, което го превръща в най-трудната за паркиране машина след Rolls-Royce Phantom и влекач с полуремарке. Най-ниската му част е на 21 см от корените и камънаците по пътя към приключенията, а дълбочината на газене от 30 см дава известна свобода в достигането им. При дизелите 60-литровият резервоар спокойно може да хване паяжини между две посещения на бензиностанцията.

Отвътре. Монолитните релефни кожени седалки на Audi радват окото и гърба, а виртуалния кокпит – само окото. Audi е царят на интериорите в последно време, така че ако още не сте били на салона, на всяка цена влезте в RS 4, пипнете тапицериите и са насладете на усещането, което изпитва гръбначният стълб в прегръдката на феноменалните седалки. После може да направите същото упражнение и на щанда на Volvo. Съчетанието на благородно дърво и кожа, фините метални апликации, всичко вдъхва далеч по-топло усещане от технократския интериор на Audi. Разбира се, целта тук е успокояване на сетива, вместо наточването им, в което специалист е RS 4. Определено изборът между двата интериора е въпрос на вкус.

Вместо заключение. Както се досещате, в едно подобно сравнение, в което между двете коли има малко общи черти, плюсовете могат да са напълно различни. За Audi плюс е твърдото адаптивно окачване, а за Volvo – възможността да изглажда неравностите по чeрните пътища. Минусите? И двете коли са неразумно скъпи дори за запалените почитатели на марките си. И двете са неразумни покупки, но и двете ни привличат неочаквано силно и нямаме търпение да ви разкажем повече за тях в отделни обстойни тестове. Дотогава не пропускайте възможността да се докоснете до всяка от колите на автосалона в София, който продължава до 22 октомври.

Фотография: Иван Монев, Audi, Volvo

Лукс от Китай!