Три къстъм Kawasaki-та, които заслужават вашето внимание. Това е Beyond Z

  • Moto Corse Z900RS изглежда брутално. Галерия с 16 снимки. Moto Corse Z900RS изглежда брутално. Галерия с 16 снимки.
  • Титаниева 4-в-2-в-1, доста яка! Титаниева 4-в-2-в-1, доста яка!
  • Doremi Collection Z900RS е по-класически, ползва части от Z1 и Z2. Doremi Collection Z900RS е по-класически, ползва части от Z1 и Z2.
  • BITO R&D Z900RS e не по-малко интересен, най-малко радикален. Дисковете са чугунени, спирачните апарати отпред - 6-бутални. BITO R&D Z900RS e не по-малко интересен, най-малко радикален. Дисковете са чугунени, спирачните апарати отпред - 6-бутални.
  • Култовата класика, източникът на вдъхновение: Kawasaki Z1. Култовата класика, източникът на вдъхновение: Kawasaki Z1.

05 Nov 2017

Какво е Beyond Z? Това е заводски проект организиран от самите Kawasaki. Японците ще представят новия си Z900RS на изложението Eicma в Милано, но той няма да бъде сам. За да бъде още по-интересно, Kawasaki дадоха по един предпроизводствен екземпляр от байка на няколко известни ателиета, които да направят своята магия. И ето какви са резултатите – фантастични.

Moto Corse Z900RS е може би най-радикалният от трите проекта. Moto Corse е известен вносител на марките Bimota and Vyrus в Япония, като фирмата също модифицира мотори на MV Agsuta, Ducati и Bimota. Първият мотор на собственика Шин Кондо обаче е бил Kawasaki, заради което той приема Beyond Z доста сериозно.

Резултатът е масово карбонизиране на Z900RS. Резервоарът е дело на Moro Corse, като японците сменят държачите на предния калник с карбонови, както и част от парчетата около двигателя. Колелата също са изработени от въглероден композит, който контрастира доста приятно с новата вилка Öhlins (шокът отзад също е шведски). Ауспухът? Изключително готина титаниева система 4-в-2-в-1.

Шарнирът отзад също е сменен с CNC фрезован компонент на Moto Corsa, а задната гума вече е 200-милиметрова.

Doremi Collection Z900RS е издържан значително по-класически. Също японското ателие е използвало модифицирани компоненти от Kawasaki Z1 (предпоследната снимка от галерията) и Z2. Фарът например е модифициран от „единицата“, но ползва LED елементи, а опашката е изпълнена в стила на „двойката“. Добавени са странични капаци Zephyr, както и стоманен преден калник. Стопът, мигачите и огледалата също са от Z2.

Златистите колела се открояват. Те са магнезиеви 18-ки от Morris, адекватни на ерата на мотора, като отзад окачването е Hyper Pro с настройка на височината на седалката. Що се отнася до четворната изпускателна система, тя е изпълнена в стила на Z2. Това обаче са само част от модификациите по байка, като крайният резултат виждате на снимките – почти ‘period correct’, както казват, с ясно изразен характер отличаващ го от стоковия байк.

BITO R&D Z900RS е последният мотоциклет от триото Beyond Z. “Z900RS се държи, като съвременен байк, лек е и завива добре,” казва Бито сан, създателят на ателието. „Аз обаче предпочитам малко по-отпусната позиция на каране, затова използвах 18-ки и специално подбрани по-тънки гуми.” Въпросните колела са JB-Power ‘Magtan’ и тежат горе-долу колкото стоковите, а видните до тях спирачни апарати са фрезовани по поръчка на Бито сан. Те са 6-бутални отпред, като дисковете са чугунени, „за по-добро усещане,“ допълва японския майстор.

Bito R&D добавят и нова титаниева изпускателна система, която реално изглежда сравнително скромно. Задният шарнир пък е снабден със ситема за бърз демонтаж – тя е разработена за състезания, но значително улеснява поддръжката и в реалния живот казва Бито сан. Значителна промяна за усещането зад кормилото е променения офсет на вилката, от 35 на 40 мм, което – заедно с изменената позиция на степенките и кормилото – са осигурили по-отпусната стойка на каране, точно по вкуса на Бито сан.

Източник: bikeexif.com

Първородната Godzilla!