Това е най-новото Singer Porsche 911, мощно е 500 коня, тежи под 1 тон и е реализиран мокър сън


14 Nov 2017

Всичко, около тази кола е мега, толкова мега, че не знаем откъде да започнем. Нека бъде от двигателя. Той е произведение на изкуството. Базиран е на оригиналния 3,6-литров атмосферен шестак M64, който през 1990 година е генерирал 247 к.с., но е разпробит до 4 литра. Това обаче е само промил от промените по него. За модификацията Singer са ангажирали специалисти от Williams, които разработват новите глави. В мисленето на нещата са участвали също, хора като Ханс Мецгер – бащата на една от най-култовите серии мотори правени някога -, като рамо удря и Норберт Зингер, също вещ инженер доказал се в Porsche.

Резултатът? Механично произведение на изкуството, което развива 500 коня. Петстотин коня, които може да чуете тук и които задвижват автомобил с „минимална маса от 990 кг“. Думите са в кавички, защото така казват Singer, а ние сме склонни да им вярваме. Самото название на проекта говори за лекота – DLS или Dynamic Lightweight Study.

‘Study’ частта е особено подходяща, защото в процеса на работа са научени доста неща. Аеродинамиката е маниакално изпипана, също с помощта на Williams. Капачката на резервоара отпред не стърчи, като при другите 964-ворки на Singer, задното стъкло има специален праг, а малките триъгълни стъкла отстрани са с отвори отвеждащи въздух към 4-литровия мотор – създават т.н. ‘ram air’ ефект. Дори стоповете на това Porsche са оформени по особен начин, заради аерото, а дифузьорът отзад определено не е само за красота.

Колата е поръчана от човек на име Скот Балтнер, които искал нещо наистина специално и който явно е разполагал с почти неограничен бюджет. Да е жив и здрав, защото ако не беше той, тази кола вероятно нямаше да съществува.

Но, пак към нея. Джантите са от кован магнезий и са дело на BBS, макар че са маскирани, като ‘Fuchs’ ретро парчета метал. С тях се въртят карбо-керамични дискове, а спирачните апарати са специално разработени от Brembo. Michelin пък правят специално издание на супер гумата си Pilot Sport Cup 2 (модел, който търкалят също колите на Bugatti и Koenigsegg), a окачването – също поръчкова изработка – работи с променена геометрия и компоненти EXE-TC.

За да са сигурни, че колата ще се държи толкова добре, колкото съвременната техника и вездесъщата физика позволяват, Роб Дикинсън наема и две външни лица за тестване на компонентите – Крис Харис и Марино Франкити.

Скоростите? Кутията е с магнезиев корпус и е продукт на британските специалисти Hewland, като предавките са шест. Обърнете внимание на „голия“ механизъм на лоста при снимките на интериора – философията е сходна с тази при Pagani, макар че салонът на това Singer 964 DLS e тотално различен. Комбинацията между голите повърхности, карбона с прозрачен лак, кожените спортни седалки и класическите уреди, е страхотна.

Друго? Каквото и да добавим за тази кола, пак ще е малко. Разгледайте галерията и споделете вашето мнение.

Текст: Иван Монев

Сбогом V10!