Дръжте се: това е развиващият 400 км/ч пистов Aston Valkyrie AMR Pro

  • Галерия с 9 снимки. Първите две са скиците на новия AMR Pro. Следват фотоси на шосейния Valkyrie Галерия с 9 снимки. Първите две са скиците на новия AMR Pro. Следват фотоси на шосейния Valkyrie

17 Nov 2017

Изглежда, че Ейдриън Нюи и Aston Martin са били донякъде ограничени при създаването на шосейния Aston Martin Vakyrie, защото едва сега са готови да покажат версия на колата без всякакви ограничения. Това, дами и господа, е Valkyrie AMR Pro.

AMR Pro означава, че е най-бързата и брутална версия на най-бързия и брутален Aston Martin, правен някога. И е предназначен единствено за гладката настилка на писта. Да, това е състезателната версия на Valkyrie.

Започваме с лошите новини. Ще бъдат произведени само 25 екземпляра. И както може би сте предположили, те вече са продадени. Освен това засега разполагаме само с тези скици и последващите ги в галерията ни снимки на шосейната версия.

Време е за по-апетитни и приятни новини. Всеки най-малък детайл и извивка по „стандартния” Valkyrie е преработен за „значително увеличение” на притискането. Обърнете внимание на големите крила отпред и отзад. Каросерията е изработена от дори по-леки въглеродни влакна, добавено е и карбоново независимо окачване.

Колелата са по-малки от тези на шосейната кола – 18-инчови и въпреки това между тях и каросерията е оставено място само за съвсем тънки състезателни гуми Michelin. Всъщност гумите са същите, каквито се използват в клас LMP1.

Спирачките? Състезателни карбонови, вдъхновени от Формула 1. Интериорът? Очевидно вдъхновен от средновековните машини за мъчения. Няма инфоразвлекателна система, няма подгряване на седалките, няма климатик. Предното стъкло е от поликарбонат, а седалките са излети по тялото ви.

Изпускателната система е олекотена и „с минимално шумозаглушаване”, а двигателят е дори по-гръмогласен. Aston не споделя никакви конкретни числа, но ни уверява, че 6,5-литровият V12 на Cosworth ще произвежда повече мощност и въртящ момент от шосейната версия. Благодарете на щедрите настройки и изхвърлянето на системата за контрол на вредните емисии.

Хибридната част от уравнението – Rimac ERS – не е променена. Но софтуерът ѝ ще бъде. Съотношението мощност тегло досега беше 1:1, но при AMR Pro ще бъде дори по-добро.

Звучи ви епохално? Има още. Максималната скорост ще бъде около 400 км/ч, а в завой ще се достигат 3,3 G, както и над 3,5 G при спиране. Според симулатора на Red Bull чудовището ще е способно на времена за обиколка, сравними с болидите от F1 и прототипите от Льо Ман.

Всеки от 25-те купувачи ще трябва да премине през серия от физически и пилотски тестове и обучителни процедури, които ще се състоят на симулаторите, които Red Bull използва, за да тренира собствените си пилоти. Когато са готови, щастливите притежатели милионери ще бъдат допуснати до някои от „най-престижните писти в света”.

Подозираме, че появата на AMR Pro може да помогне на инженерите на Mercedes-AMG по-бързо да вземат решение да създадат пистова версия и на своя Project One...

Първородната Godzilla!