Имаме числата: Porsche Mission E идва с 408, 544 и 680 к.с.

  • Галерия с 8 снимки на прототипа и тестовите коли Галерия с 8 снимки на прототипа и тестовите коли
  • Папараците на различни автомобилни медии засякоха колата по време на тестове неведнъж Папараците на различни автомобилни медии засякоха колата по време на тестове неведнъж
  • В един от случаите тя беше в компанията на Tesla Model S и Model X В един от случаите тя беше в компанията на Tesla Model S и Model X

29 Dec 2017

Знаем, че последното нещо, за което си мечтаете в момента, е Porsche без двигател. Но рано или късно електрическото купе от Щутгарт ще е готово, и вече разполагаме с нови данни какво точно да очакваме.

Всичко това дължим на Георг Кахер от списанието Automobile, който е един от първите представители на медиите, имал шанса да тества прототипа на Mission E. От него научаваме, че първото изцяло електрическо Porsche ще е по-малко от Panamera, но с просторен интериор, съперничещ на върховата кола.

Безспорно най-ценната информация от хер Кахер са точните данни за мощността. Mission E ще се предлага в три версии – с 300, 400 и 500 кВт, което отговаря на 408, 544 и 680 к.с.

Сред най-големите изпитания пред екипа е било да „приучат“ батериите да се влияят от атмосферните условия по-малко, отколкото сме свикнали при актуалното поколение електрически коли. Инженерите на Porsche имат и нелеката задача да бъдат сигурни, че Mission E ще се залепя за пътя със същото сцепление и хъс, присъщи за бензиновите му събратя.

Колата ще разчита на двойно предаване, като предният електромотор ще произвежда до 215 к.с. В нормалния условия той ще има 300 Нм, които в режим на кратък бууст ще се увеличават до 440 Нм. Задният мотор ще има две версии. Базовата ще има 325 к.с. и 340 Нм, а по-мощната – 435 к.с. и 550 Нм. Явно тези числа са приблизителни, но дават представа какво да очакваме. Скоростната кутия ще е двустепенна, предвижда се и електронно контролиран заден диференциал.

Ускорението до 100 км/ч на най-бързата версия ще е в рамките на около 3 секунди, а максималната скорост ще бъде ограничена на 250 км/ч. Porsche се цели в реален пробег от около 480 км, но по-важното е, че целта пред екипа била батерията да може да се зарежда до 80% за не повече от 20 минути. Това ще бъде възможно с поддържането на немислимите до днес стандарти за 800-волтови зарядни.

Цените на Mission E ще бъдат между тези на Cayenne и Panamera, като очакваме базова между 150 и 180 хил. лева, когато колата е готова през 2019.
 

Първородната Godzilla!