Това Lambo Countach е правено от Хорацио Пагани. Има 461 к.с. и 500 подобрения спрямо предната версия

  • Галерия със 7 снимки Галерия със 7 снимки
  • 5,2-литров V12 к 461 к.с. 5,2-литров V12 к 461 к.с.
  • Моделът е снабден с механична скоростна кутия с 5 предавки Моделът е снабден с механична скоростна кутия с 5 предавки

02 Jan 2018

В средата на 80-те години никой автомобилен производител не е много наясно до каква степен въглеродните влакна ще добият популярност в серийното производство. Някъде около 1987 някой си Хорацио Пагани, главен инженер на Lamborghini, предлага на шефовете си да купят автоклав, в който да се изработват сложни композитни части, усилени с въглерод. Отговарят му, че Ferrari не използва автоклав, значи и Lamborghini няма нужда да използва. Скоро Пагани купува за себе си въпросния автоклав и напуска компанията, за да прави карбонови детайли за отбори от Формула 1 и клиенти като Ferrari и Daimler. Това приблизително е историята как още няколко години по-късно ще се появят колите Pagani. Zonda се ражда през 1999 след 7 години разработка.

Главният герой на нашата история обаче е с емблемата на Lamborghini и заслужи толкова дълго предисловие, защото точно Хорацио Пагани е бил шеф на инженерите, по време на създаването му. Пред вас е Lamborghini Countach 25th Anniversary – специална версия на колата по случай 25-годишнината на Lamborghini. Произведена в серия от 650 броя, тя е по-красивият брат близнак на наточения модел 5000QV, тогавашния еквивалент на днешните версии SV.

Пагани и екипът му внасят не по-малко от 500 подобрения – предимно свързани с аеродинамиката и дизайна. Носът е повдигнат, въздухозаборниците поемат повече кислород, предните спирачки имат подобрено охлаждане, задницата също е променена. Джантите са специални за модела. Интериорът е по-луксозен и включва електрически седалки, по-ефективен климатик, нов волан, електрически огледала и много табелки, които да отбележат четвъртвековния юбилей.

Задвижването остава непроменено – 5,2-литров V12 с 461 к.с., достатъчни за 295 км/ч и спринт до 100 км/ч за около 4,9 секунди. Колата ще бъде продадена на търг в близките седмици, като се очаква цената ѝ да надхвърли началните 250 хил. долара.
 

Първородната Godzilla!