Madboxer е мотоциклет с 2,5-литров турбо боксер от Subaru WRX

  • Галерия с 12 снимки. Галерия с 12 снимки.

02 Jan 2018

„Идеята се зароди, когато мой приятел от Австралия ми подхвърли скица на мотоциклет с боксер от Subaru, с думите - Ето нещо, което можеш да сътвориш в гаража си, приятелю“.

Марсел ван Хойдонк взима подхвърлянето доста на сериозно и започва да се оглежда за двигател от WRX. Новозеландецът пропуска двулитровата версия и се спира на 2,5-литровия турбо вариант EJ25 от WRX MkII.

„Поставих блока на пода, сложих по една гума отпред и отзад, взех си бира, отстъпих назад, огледах ситуацията и си казах – да, това е постижимо“. Марсел се захваща с CAD дизайн, като по време на проектирането той се допитва и до регулаторния орган LVVTA (Low Volume Vehicle Technical Association или Техническата асоциацията за превозни средства произвеждани в ограничени серии), за да бъде сигурен, че машината ще бъде регистрирана без проблеми.

Естествено, не всичко минава гладко. Налагат се доста корекции в хода на работа, рамата е уникална и изработена около двигателя, като конструкцията налага система със завиваща главина. Марсел сменя голямата турбина с по-малка от Subaru Legacy, а предаването на тягата решава да осъществи чрез 2-степеннен японски автомат и верига.

Тоест, мотоциклетът няма лосче за съединителя горе, нито пък за скоростите долу – кутията се управлява единствено от бутон на кормилото, а двете лостчета на него задействат спирачките с произход Buell. Друг „чужд“ компонент е резервоарът от Kawasaki, като в крайна сметка Марк успява да покрие изискванията на LVVTA, което прави моторът абсолютно легален за шосейна употреба.

Масата? Машината тежи 313 кг, което не е малко за мотор, но пък по-голямата част от тях се дължат на 2,5-литровия мотор, което значи нисък център на тежестта. Същият генерира и достатъчно тяга, за да не може да се нарече машината бавна.

Лукс от Китай!