50 години по-късно: Новият Ford Mustang Bullitt, дами и господа!


15 Jan 2018

Минаха точно 50 години, откакто Стийв Маккуин прелетя през Сан Франциско със своя тъмно зелен Mustang GT, за да паркира директно на алеята на славата на световното кино. Филмът беше Bullitt, а Маккуин сам осъществява някои от каскадите, докато други трима каскадьори карат в истински опасните ситуации на продължилото над 10 минути преследване. Използвани са само две (били са икономични) идентични коли с осмаци с по 325 конски сили и 4-степенни ръчки. Едната е в галерията ни.

„Това е любимият ми Mustang, обяснява главният дизайнер на Stang Даръл Бемър. Без ивици, спойлери, табелки. Просто няма нужда да крещи нещо си, защото е готин и без това.“

Превъплъщението му днес също изглежда страхотно и е повече от завладяваща кола. Ще се предлага в същия легендарен цвят като предшественика си – Dark Highland Green или ако държите на черно – в Shadow Black. Както обръща внимание Бемър – няма спойлери, бели ивици или други глупости. Получавате 19-инчови алуминиеви джанти, леки хромирани акценти около решетката и предните прозорци. И червени спирачки Brembo. Това е. Интериорът е доста по-съвременен – с 12-инчов сензорен екран, открояващи се шевове и спортни седалки.

Двигателят е еднолитров EcoBoost… шегуваме се – 5-литров V8, какъвто трябва да бъде. С 470 к.с. и 570 Нм, Bullitt 2018 достига 263 км/ч – с 13 повече от стандартния Mustang GT. Активната изпускателна система (има отделни клапи за повече звук) си партнира с всмукателен колектор от GT350 (диаметър от 87 мм) за изключителен звук и максимална динамика. Звучи добре.

И понеже колата е посветена на своя 50-годишен дядо, получавате още прекрасни допълнения – механична скоростна кутия със същата топка на скоростния лост, като в оригинала. И всички глезотии от интериора на Mustang GT, плюс в добавка пакета Performance.

В списъка с допълнително оборудване са останали само три опции: пакет електроника (по-добра аудио система, седалки с функция за запаметяване на позицията, следене на невидимата зона и разни подобни), полуактивно окачване MagneRide, черни кожени седалки Recaro.

„Когато правехме Bullitt, разказва главният инженер Карл Уидман, имаше няколко задължителни точки за изпълнение. Колата трябваше да притежава същата стойка на асфалта, трябваше да е уникална в сравнение с Mustang GT, и трябваше да е зла.“ Май са се справили… 

Сбогом V10!