Карахме Mercedes-Benz S 560, най-новото издание на еталона в класа на луксозните лимузини. Видео

  • Галерия с 50 снимки. Тук виждате ламелите в 'AMG Line' отворите. Галерия с 50 снимки. Тук виждате ламелите в 'AMG Line' отворите.
  • А тук новите стопове, които сме снимали и отблизо. А тук новите стопове, които сме снимали и отблизо.
  • 19-инчовите AMG джанти също са част от 'AMG Line'. 19-инчовите AMG джанти също са част от 'AMG Line'.
  • Както и перфорираните спирачни дискове и апаратите с надписи 'Mercedes-Benz'. Както и перфорираните спирачни дискове и апаратите с надписи 'Mercedes-Benz'.
  • Не, че преди бяха грозни, но тези стопове изглеждат много по-хармонично. Не, че преди бяха грозни, но тези стопове изглеждат много по-хармонично.
  • Както и новите фарове с по 84 диода всеки... Както и новите фарове с по 84 диода всеки...
  • ... групирани в по четири модула, за да светят на разстояние до 650 метра - 'Ultra Range' дълги. ... групирани в по четири модула, за да светят на разстояние до 650 метра - 'Ultra Range' дълги.
  • 'AMG Line' отворите, стандартните са доста по-скучни. 'AMG Line' отворите, стандартните са доста по-скучни.
  • Накрайниците тук не са фалшиви, като при някои модификации на C-Class, макар и отделени от тръбите. Накрайниците тук не са фалшиви, като при някои модификации на C-Class, макар и отделени от тръбите.
  • Само S 65 AMG не се предлага с 4MATIC. Всички останали версии са стандартно или опционално с двойното предаване. Само S 65 AMG не се предлага с 4MATIC. Всички останали версии са стандартно или опционално с двойното предаване.
  • Страшна скука: могъщ AMG мотор, но със семпла пластмасова кора. Страшна скука: могъщ AMG мотор, но със семпла пластмасова кора.
  • Новият волан: значително по-зрял, с 'Touch Control' бутони и круиз контрол на самите спици (преди се командваше от конзола зад волана). Новият волан: значително по-зрял, с 'Touch Control' бутони и круиз контрол на самите спици (преди се командваше от конзола зад волана).
  • 'Exclusive' пакет за салона: фина кожа напа, която не харесва дънки. Атмосферата е изключителна. 'Exclusive' пакет за салона: фина кожа напа, която не харесва дънки. Атмосферата е изключителна.
  • Да, 20 е, при това без особено настъпване. Но тук говорим за V8 с 469 коня и 5,3-метрова кола. Да, 20 е, при това без особено настъпване. Но тук говорим за V8 с 469 коня и 5,3-метрова кола.
  • Вторият 12,3-инчов досплей. Визуално се слива с този за контролните уреди. Вторият 12,3-инчов досплей. Визуално се слива с този за контролните уреди.
  • Една от функциите му е да показва 'Dynamic Select' настройките на автомобила, в случая в режим Individual. Една от функциите му е да показва 'Dynamic Select' настройките на автомобила, в случая в режим Individual.
  • „Мобилизиращ“. S-Class предлага и такъв имитиращ масаж с горещи камъни. „Мобилизиращ“. S-Class предлага и такъв имитиращ масаж с горещи камъни.
  • Амбиентното осветление може да се променя, имате избор от 64 цвята. Пробвайте се да изброите толкова. Амбиентното осветление може да се променя, имате избор от 64 цвята. Пробвайте се да изброите толкова.
  • Управлението на Distronic-a и круиз контрола вече е на волана. Черното квадратче: 'Touch Control', също както при телефоните BlackBerry. Управлението на Distronic-a и круиз контрола вече е на волана. Черното квадратче: 'Touch Control', също както при телефоните BlackBerry.
  • Лявата 'Touch Control' площадчица командва дисплея пред шофьора, тази тук командва екрана отдясно. Работят супер. Лявата 'Touch Control' площадчица командва дисплея пред шофьора, тази тук командва екрана отдясно. Работят супер.
  • При S-Class може да поръчате отопление дори и на подлакътниците на вратите и между седалките. При S-Class може да поръчате отопление дори и на подлакътниците на вратите и между седалките.
  • Красивите алуминиеви решетки на стерео системата Burmester. Тази е с 13 колони и 9 канален DSP усилвател. Обща мощност 590 вата. Красивите алуминиеви решетки на стерео системата Burmester. Тази е с 13 колони и 9 канален DSP усилвател. Обща мощност 590 вата.
  • Mercedes държат на класическите „пинчета“ на системата за заключване. В S-Class са изпълнени с подобаващо качество. Mercedes държат на класическите „пинчета“ на системата за заключване. В S-Class са изпълнени с подобаващо качество.
  • Кожа напа и за дръжките на тавана. Самият той е изработен от микрофазер 'DINAMICA'. Кожа напа и за дръжките на тавана. Самият той е изработен от микрофазер 'DINAMICA'.
  • Старт бутонът е малко прекален, но можем да простим. Старт бутонът е малко прекален, но можем да простим.
  • Аналогов часовник: луксозен автомобил без такъв не е... истински луксозен автомобил. Аналогов часовник: луксозен автомобил без такъв не е... истински луксозен автомобил.
  • Като класически костюм: елегантни апликации с едро райе. Като класически костюм: елегантни апликации с едро райе.
  • Изпълнение 'designo' с черен пиано лак на централната конзола. Изпълнение 'designo' с черен пиано лак на централната конзола.
  • Бутонът за избиране на режимите 'Dynamic Select'. Този под него повдига автомобила с 40 мм. Бутонът за избиране на режимите 'Dynamic Select'. Този под него повдига автомобила с 40 мм.
  • Хармонични линии и качество, както за окото, така и за пръстите на ръцете. Хармонични линии и качество, както за окото, така и за пръстите на ръцете.
  • Изскача за да затворите или отворите дюзите, иначе седи наравно с повърхността на таблото. Изскача за да затворите или отворите дюзите, иначе седи наравно с повърхността на таблото.
  • Хедъп дизплеят с цветни показания, които могат да се конфигурират. Хедъп дизплеят с цветни показания, които могат да се конфигурират.
  • Ред втори, мястото зад пътника до шофьора. Мястото на „поръчващият музиката“. Ред втори, мястото зад пътника до шофьора. Мястото на „поръчващият музиката“.
  • Mercedes все още отказват да вграждат екрани с управление чрез допир. Тези на втория ред (10,2 инча) се командват с дистанционни. Струват 6300 лв., заедно с Blu-Ray плейъра. Mercedes все още отказват да вграждат екрани с управление чрез допир. Тези на втория ред (10,2 инча) се командват с дистанционни. Струват 6300 лв., заедно с Blu-Ray плейъра.
  • L версията е с 13 см по-дълга и идва с ето такава задна седалка. L версията е с 13 см по-дълга и идва с ето такава задна седалка.
  • Подгрев, вентилация и ъгъл на накланяне до 43,5°: задната 'Executive' седалка. Подгрев, вентилация и ъгъл на накланяне до 43,5°: задната 'Executive' седалка.
  • Beltbag колани на задните места. В тях живее въздушна възглавница, която увеличава контактната им повърхност три пъти, намалявайки риска от наранявания. Beltbag колани на задните места. В тях живее въздушна възглавница, която увеличава контактната им повърхност три пъти, намалявайки риска от наранявания.
  • Отзад може да избирате други климатични условия. Отзад може да избирате други климатични условия.
  • Новият S-Class е витрина на всичко, което може марката със звездата. Новият S-Class е витрина на всичко, което може марката със звездата.
  • Решетката също е нова: вече с три двойни ламели; преди беше с четири по-тънки елемента. Решетката също е нова: вече с три двойни ламели; преди беше с четири по-тънки елемента.
  • Три LED ивици във фаровете, най-издайническият белег на фейслифта. Три LED ивици във фаровете, най-издайническият белег на фейслифта.
  • Разликите отзад са дори по-малко. Разликите отзад са дори по-малко.
  • 5.6 V8? Ммм..., 4.0 битрурбо V8. 5.6 V8? Ммм..., 4.0 битрурбо V8.
  • Спортен изглед на уредите? Спортен изглед на уредите?
  • Или прогресивен? Или прогресивен?
  • Зеленото воланче с ръце казва, че системата за автономно придвижване е в действие. Зеленото воланче с ръце казва, че системата за автономно придвижване е в действие.
  • Навигация вместо оборотомер: избира се с десния 'Touch Control'. Навигация вместо оборотомер: избира се с десния 'Touch Control'.
  • G-Force показател в S-Class? Малко е излишен. G-Force показател в S-Class? Малко е излишен.
  • Асистентът за нощно виждане. Има и функция за разпознаване на пешеходци, която работи изумително. Асистентът за нощно виждане. Има и функция за разпознаване на пешеходци, която работи изумително.
  • Тестовата кола е в 'Obsidian Black'... Тестовата кола е в 'Obsidian Black'...
  • ... с реални ауспухови накрайници, макар и не свързани с тръбите. ... с реални ауспухови накрайници, макар и не свързани с тръбите.
  • Спирачни апарати с надпис 'Mercedes-Benz', част от линията AMG. Спирачни апарати с надпис 'Mercedes-Benz', част от линията AMG.
  • С нея идват и 19-инчовите джанти, които са лакирани в титаниево сиво. С нея идват и 19-инчовите джанти, които са лакирани в титаниево сиво.
  • Възхитени сме от поведението на Michelin Pilot Alpin 4. Работи супер със системата 4MATIC. Възхитени сме от поведението на Michelin Pilot Alpin 4. Работи супер със системата 4MATIC.
  • 2018 S-Class e забележителен автомобил... 2018 S-Class e забележителен автомобил...
  • ... дори и през нощта. ... дори и през нощта.
  • Както и под заслужения душ. Както и под заслужения душ.

01 Feb 2018

Скромни визуални промени, сериозни технически новости. Ако фейслифтът на шестото поколение Merc S-Class (W222) трябва да се опише с едно изречение, то е първото от тази публикация. Колата обаче е прекалено сложна и величествена за да се неглижира с кратка дефиниция. Не, че ще прекаля с думите, още повече че видеото и галерията ни са достатъчно изчерпателни. Прекарахме уикенд с Mercedes-Benz S 560 4MATIC L, който също е недостатъчен за пълното опознаване на еталона в класа на луксозните лимузини, но достатъчен за да се убедим в заглавието на материала и видеото.

Промените в дизайна са направили колата още по-зряла: за мен AMG пакетът, който вече се нарича линия, е задължителен, с него идва тази решетка и приятните отвори в предницата. Стоповете на автомобила преди фейслифта светеха малко прекалено, сега графиките са доста по-зрели. Същото мога да кажа и за воланът, който се „усмихваше“, като клоун, сега той е изключително стилен. Това може и да ви зчучат, като незначителни детайли, но не и когато говорим за колата към която всички гледат.

Шест радара, общо над 600 светодиода във фаровете, стоповете и интериора, полу-автономно придвижване в трафика, помощ при избягване на пешеходци, паркиране през смартфон, хидравлично окачване Magic Body Control, което следи пътя с камери (само за версиите със задно; 4MATIC са с въздушно), задни предпазни колани с въздушни възглавници, S-Class е витрина на технологиите, които постепенно ще навлизат при останалите.

Голямата новина по темата задвижване е връщането на редовия 6-цилинров агрегат в гамата на Mercedes. Той се вгражда в S-Class в дизелово и бензиново изпълнение, наследява старите V6 мотори и – внимание! - заменя бензиновия V8 в S 500. По-късно през годината ще се появи и хибридна версия, а Merc-AMG S 63 вече разчита на 4-литров битурбо V8, вместо на стария 5,5-литров агрегат. Новият мотор реално е версия на двигателя в тестовия ни S 560, като AMG 63 изпълнението генерира 612 к.с. и 900 Нм за 3,5 сек до сто. Топ AMG модификацията S 65 запазва могъщия V12 с 630 коня и 1000 Нм, който отиват само към задните колела. И може да развие 300 км/ч. Но стига текст, отделете няколко минути на видеото и галерията.

Текст и фотография: Иван Монев

 

Лукс от Китай!