Карахме Mercedes-Benz S 560, най-новото издание на еталона в класа на луксозните лимузини. Видео


01 Feb 2018

Скромни визуални промени, сериозни технически новости. Ако фейслифтът на шестото поколение Merc S-Class (W222) трябва да се опише с едно изречение, то е първото от тази публикация. Колата обаче е прекалено сложна и величествена за да се неглижира с кратка дефиниция. Не, че ще прекаля с думите, още повече че видеото и галерията ни са достатъчно изчерпателни. Прекарахме уикенд с Mercedes-Benz S 560 4MATIC L, който също е недостатъчен за пълното опознаване на еталона в класа на луксозните лимузини, но достатъчен за да се убедим в заглавието на материала и видеото.

Промените в дизайна са направили колата още по-зряла: за мен AMG пакетът, който вече се нарича линия, е задължителен, с него идва тази решетка и приятните отвори в предницата. Стоповете на автомобила преди фейслифта светеха малко прекалено, сега графиките са доста по-зрели. Същото мога да кажа и за воланът, който се „усмихваше“, като клоун, сега той е изключително стилен. Това може и да ви зчучат, като незначителни детайли, но не и когато говорим за колата към която всички гледат.

Шест радара, общо над 600 светодиода във фаровете, стоповете и интериора, полу-автономно придвижване в трафика, помощ при избягване на пешеходци, паркиране през смартфон, хидравлично окачване Magic Body Control, което следи пътя с камери (само за версиите със задно; 4MATIC са с въздушно), задни предпазни колани с въздушни възглавници, S-Class е витрина на технологиите, които постепенно ще навлизат при останалите.

Голямата новина по темата задвижване е връщането на редовия 6-цилинров агрегат в гамата на Mercedes. Той се вгражда в S-Class в дизелово и бензиново изпълнение, наследява старите V6 мотори и – внимание! - заменя бензиновия V8 в S 500. По-късно през годината ще се появи и хибридна версия, а Merc-AMG S 63 вече разчита на 4-литров битурбо V8, вместо на стария 5,5-литров агрегат. Новият мотор реално е версия на двигателя в тестовия ни S 560, като AMG 63 изпълнението генерира 612 к.с. и 900 Нм за 3,5 сек до сто. Топ AMG модификацията S 65 запазва могъщия V12 с 630 коня и 1000 Нм, който отиват само към задните колела. И може да развие 300 км/ч. Но стига текст, отделете няколко минути на видеото и галерията.

Текст и фотография: Иван Монев

 

Сбогом V10!