„Тествахме“ новия Triumph Bonneville Speedmaster
Причината за кавичките е, че реално (все още, Triumph България ни обещаха, че готвят сериозен тест райд за лятото) не сме карали Bonneville Speedmaster. Любопитството ни към новия модел обаче ни накара да запалим служебния Land Cruiser, да се прегазим снежните преспи и да отидем до шоурума на марката, за да кажем първо „здрасти“ на байка.
Нямаше как да покараме мотора, въпреки любезността на домакините. Времето бе очевидната причина, а неочевидната бе, че конкретният мотоциклет вече си има нов собственик, който – също като нас – чака топлото за да започне да му се радва.
Получихме обаче ключ и правото да яхнем мотора „за да видим как се усеща“. Позицията на седене е по-различна от тази на останалите Bonneville-и, доста е удобна, а самата седалка, като почти всеки детайл, излъчва британско-аристократичен стил. Обърнете внимание на т.н. „пайпинг“ на седалката (тръбичкообразните кантове) - напомня ни на луксозния салон на някой Range Rover. Класическият аналогово скоростомер пък помещава и дисплей на бордовия компютър, който дискретно информира за важните неща по мотора.
Фарът свети яко. Също класически на вид, но с изцяло LED елементи вътре. Графиката на дневната светлина леко напомня на Star Wars-ките тай файтъри, а в технологично отношение също има доста новости. Като например круиз контролът, който за пръв път се появява в класическата серия на Triumph.
Байкът е базиран на Bobber-a, но разликите са съществени. Triumph Bonneville Speedmaster идва с по-голям резервоар, 12-литров (9,1 при Bobber), а допълнителната рама отзад предлага пасажерска седалка, както и място за захващане на дисаги. Двигателят е познатата „паралелна двойка“ с обем 1200 куб. см и достойни показатели: 77 к.с. при 6100 об/мин, 106 Нм при 4000.
Вилката също е нова, 41-милиметрова с 90 мм ход, а предното клело е 16-инчово. За него са закачени и двата 310-милиметрови диска работещи с двубутални апарати Brembo. Освен двигателна мощ, Speedmaster има и спирачна такава. Triumph предлагат над 130 различни опции за мотора, както и две ‘Inspiration’ версии. ‘Highway’ е по-туристически ориентиран Speedmaster, идва с дисаги, а ‘Maverick’ (яко име) е по-егоцентричен, с една седалка е и с по-агресивно кормило.
Нямаме търпение до лятото, когато марката ще предостави за тест почти цялата гама мотори. А дотогава ще „се греем“ с тази и още няколко галерии. В нея ще видите също готиния Тhruxton R, нейкетите Street и Speed Triple S (с 5-инчовия TFT), както и „нашия“ Triumph Tiger XCx, с който взехме на 5 километра и с който нашият OMV MaxxMotion Free Rider раздаде ваучери за около 4 тона гориво.
Текст и фотография: Иван Монев