„Тествахме“ новия Triumph Bonneville Speedmaster

  • Аналогова класика с дигитален „комплимент“ (14 снимки). Аналогова класика с дигитален „комплимент“ (14 снимки).
  • Асоциации със Star Wars-ките тай файтъри? LED фарът е много готин, стопът също е диоден. Асоциации със Star Wars-ките тай файтъри? LED фарът е много готин, стопът също е диоден.
  • Тriumph Bonneville Speedmaster е класическа наслада за окото. Тriumph Bonneville Speedmaster е класическа наслада за окото.
  • Един от трите цветовите варианти. Triumph предлагат също дюс изпълнения в Cranberry Red или Jet Black. Един от трите цветовите варианти. Triumph предлагат също дюс изпълнения в Cranberry Red или Jet Black.
  • Конкретната модификация е и с пасажерска седалка. За егоистите се предлага и версия ‘Maverick’ с една. Конкретната модификация е и с пасажерска седалка. За егоистите се предлага и версия ‘Maverick’ с една.
  • Супер изчистен и класически, същевременно с технологии, като Ride-by-Wire газ и режими за каране Road and Rain. Супер изчистен и класически, същевременно с технологии, като Ride-by-Wire газ и режими за каране Road and Rain.
  • Тhruxton R е едно от най-спортните „кафета“ на пазара в момента: 97 к.с., радиални Brembo, объранта вилка Showa и Öhlins отзад. Тhruxton R е едно от най-спортните „кафета“ на пазара в момента: 97 к.с., радиални Brembo, объранта вилка Showa и Öhlins отзад.
  • Ааах… ето го и него, „нашият“ Tiger XCx, който изкарахме от същия този шоурум, на едва 5 км. Ааах… ето го и него, „нашият“ Tiger XCx, който изкарахме от същия този шоурум, на едва 5 км.
  • Гледа, като злобно насекомо и сменя посоката, като муха: 1050-кубиковият Triumph Speed Triple S. Гледа, като злобно насекомо и сменя посоката, като муха: 1050-кубиковият Triumph Speed Triple S.
  • 5-инчов TFT дисплей с няколко различни програми, за да е всичко... ясно. 5-инчов TFT дисплей с няколко различни програми, за да е всичко... ясно.
  • Дупето на Street Triple RS. Дупето на Street Triple RS.
  • Машините нямали души... Вижте ги тези двата, гледат жално снега навън, също като нас. Машините нямали души... Вижте ги тези двата, гледат жално снега навън, също като нас.
  • Светльо е наредил офиса според личните си разбирания за британски  „фън шуй“ - паркирал е Speedmaster-а пред бюрото си. Светльо е наредил офиса според личните си разбирания за британски „фън шуй“ - паркирал е Speedmaster-а пред бюрото си.
  • В шоурума не взимат пари, освен ако не подпишете някой документ. Моторите си заслужават да бъдат видени и докоснати. В шоурума не взимат пари, освен ако не подпишете някой документ. Моторите си заслужават да бъдат видени и докоснати.

26 Feb 2018

Причината за кавичките е, че реално (все още, Triumph България ни обещаха, че готвят сериозен тест райд за лятото) не сме карали Bonneville Speedmaster. Любопитството ни към новия модел обаче ни накара да запалим служебния Land Cruiser, да се прегазим снежните преспи и да отидем до шоурума на марката, за да кажем първо „здрасти“ на байка.

Нямаше как да покараме мотора, въпреки любезността на домакините. Времето бе очевидната причина, а неочевидната бе, че конкретният мотоциклет вече си има нов собственик, който – също като нас – чака топлото за да започне да му се радва.

Получихме обаче ключ и правото да яхнем мотора „за да видим как се усеща“. Позицията на седене е по-различна от тази на останалите Bonneville-и, доста е удобна, а самата седалка, като почти всеки детайл, излъчва британско-аристократичен стил. Обърнете внимание на т.н. „пайпинг“ на седалката (тръбичкообразните кантове) - напомня ни на луксозния салон на някой Range Rover. Класическият аналогово скоростомер пък помещава и дисплей на бордовия компютър, който дискретно информира за важните неща по мотора.

Фарът свети яко. Също класически на вид, но с изцяло LED елементи вътре. Графиката на дневната светлина леко напомня на Star Wars-ките тай файтъри, а в технологично отношение също има доста новости. Като например круиз контролът, който за пръв път се появява в класическата серия на Triumph.

Байкът е базиран на Bobber-a, но разликите са съществени. Triumph Bonneville Speedmaster идва с по-голям резервоар, 12-литров (9,1 при Bobber), а допълнителната рама отзад предлага пасажерска седалка, както и място за захващане на дисаги. Двигателят е познатата „паралелна двойка“ с обем 1200 куб. см и достойни показатели: 77 к.с. при 6100 об/мин, 106 Нм при 4000.

Вилката също е нова, 41-милиметрова с 90 мм ход, а предното клело е 16-инчово. За него са закачени и двата 310-милиметрови диска работещи с двубутални апарати Brembo. Освен двигателна мощ, Speedmaster има и спирачна такава. Triumph предлагат над 130 различни опции за мотора, както и две ‘Inspiration’ версии. ‘Highway’ е по-туристически ориентиран Speedmaster, идва с дисаги, а ‘Maverick’ (яко име) е по-егоцентричен, с една седалка е и с по-агресивно кормило.

Нямаме търпение до лятото, когато марката ще предостави за тест почти цялата гама мотори. А дотогава ще „се греем“ с тази и още няколко галерии. В нея ще видите също готиния Тhruxton R, нейкетите Street и Speed Triple S (с 5-инчовия TFT), както и „нашия“ Triumph Tiger XCx, с който взехме на 5 километра и с който нашият OMV MaxxMotion Free Rider раздаде ваучери за около 4 тона гориво.

Текст и фотография: Иван Монев

Първородната Godzilla!