Вече може да поръчате Polestar 1, карбоновия хибрид с 600 коня и окачване Öhlins
Какво е Polestar 1? В някаква степен името издава: това е първият „самостоятелен“ автомобил на Polestar или по-точно казано, първата кола, която излиза само с надпис ‘Polestar’, без този на Volvo. Подобно на „отделилата се“ от Seat, като индивидуална марка Cupra, така и тунинг поделението на Volvo вече „прави коли само“. Или по-скоро се обособява, като марка с още по-индивидуални продукти.
Това, което запознатите с гамата на Vovlo биха нарекли C90, всъщост е повече от двуврата версия на S90/V90. Платформата е същата, но скъсена с 320 мм, а купето е изработено от карбон. Volvo от карбон, супер. И по-точно от CFRP (армирана с въглерод пластмаса; като BMW i8), което е резултирало в маса с 230 кг по-малка от тази на еквивалент от метал.
Задвижването е любопитно. Отпред работи 2-литров турбо бензинов мотор, а отзад електромотор. Комбинираната мощност на системата е 600 к.с., а максималният въртящ момент 1060 Нм. Стабилни стойности, които позволяват спринт от 0-100 км/ч за около 3 секунди и 150 км пробег в чисто ел. режим (при което системата логично работи на задно предаване).
Окачването и спирачките също са върхови. Първото е електронно и е специално разработено от гурутата Öhlins - Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi) -, а спирачките са дело на Akebono. Предните апарати са с по 6 бутала и хапят дискове с диаметър 400 мм. Силно.
Що се отнася до цената на Polestar 1, тя все още не е обявена. Желаещите да поръчат автомобила обаче могат да преведат между 2000 и 2500 евро капаро, след което да зачакат една от 500 коли годишно производство.