Карахме BMW X2, новото лайфстайл оръжие на баварците

  • Галерия с 33 снимки. Галерия с 33 снимки.

02 Apr 2018

Защо лайфстайл? Така BMW адресират най-новия си модел от гамата X. Немците казват, че BMW X2 е предназначено за по-младите - не само по възраст, но и по дух - хора, като автомобилът предлага „съвсем ново ниво на забава и удоволствие в класа“.

Какво точно представлява. BMW определят X2, като Sport Activity Coupe. Колата ползва същата база, като MINI Countryman и X1, запълвайки нова ниша в гамата на немците. Идеята на модела е да предложи по-свежа, спортна и оригинална визия, без това да става с големи „жертвоприношения“ ощетяващи комфорта и практичността на колата. Основния конкурент? Range Rover Evoque казва продуктовия мениджър на проекта, макар че култовият „британец“ е вече на години.

Дизайнът на екстериора. Смес от SUV и купе, но по-различна от „рецептата“ на X4 и X6, което доста хора оценяват, като плюс. Колата изглежда спортно агресивна, а предницата (основно тя, има и други елементи) се различава при различните изпълнения – базова, M Sport и M Sport X. Тестовата ни кола на снимките е в последното, което се отличава по големия отвор под бъбреците, обрамчен със сива пластмаса.

Интересен и доста сполучлив дизайнерски елемент е връщането на двете емблеми на C-колоните. Липсата на малки стъкълца зад задните врати е позволило на BMW да направи тази препратка към култовите 2000 CS и „Батмобила“. Стоповете пък са с нов светлинен подпис, а като цяло задницата седи стегната и мускулеста. Супер.

Пространството. Неминуемо привлекателният купе дизайн изяжда от вътрешното пространство, но в случая с X2, BMW са успели да сведат ощетяването на салона до минимум. Багажникът например е с не особено значителните 35 литра по-малък от този на X1, а от втория ред също не се усеща особена промяна в свободата на седене.

Интериорът. Задните места наистина са почти идентични, като предлагано пространство, с това в X1. Дизайнът на кокпита е доста сходен с този на споменатия току-що „първоизточник,“ като серийно X2 идва с 6-ичнов дисплей, който може да бъде ъпгрейднат на 8,8-инчов с тъч функционалност – BMW постепенно въвеждат и управлението с допир, което е супер. Интересни са и уредите пред шофьора – LCD дисплей за основните оказания, като опционално се предлага и хедъп проектор.  

Динамиката и двигателите. BMW обещават „съвсем ново ниво на забава и удоволствие в класа“. И макар под ламарините да стои същата база, като при новия Countryman, BMW са снабдили X2 с различни пружини и компоненти по окачването. Което се държи доста стегнато, особено в M Sport изпълнението и с 20-инчови джанти. Да, BMW предлагат двайски за X2, с които колата изглежда доста яко, но ако 18-ките са доста по-практичното решение, съобразно нашите пътища и комфорта.

Моторите на X2 също са познати от серията за напречно вграждане, като почти всички са с обем 2 литра, с изключение на 3-цилиндровия 1,5-литров мотор. Той генерира 140 к.с. и идва с базовата версия sDrive18i, която е само с предно предаване. Над него седи sDrive20i със 192 к.с., докато трите двете дизелови 18d (150 к.с.), 20d (190 к.с.) и 25d (231 к.с.) разновидности се предлагат с xDrive – базовата може да се вземе с предно, другите две са винаги X.

Как се усеща колата? Карахме изпълнението 25d, което освен с 231 к.с., разполага и с 450 Нм и 8-степенен автомат (бензиновите се предлагат с опция за 7-степенна кутия с двоен съединител). Ускорение 6,7 до 100 и 235 км/ч е повече от приемлива динамика, особено комбинирана с реално постижим разход от около 6 на сто. Единственото което ни липсва при тази версия е звукът на 6-те цилиндъра на класическия 3-литров баварски дизел.

Цената. Най-достъпното BMW X2 e трицилиндровото sDrive18i, което започва от 64 100 лв. с ДДС, a тестовата ни кола 25d е започвала от 84 100, но е достигнала до около 120. Добавени са якия цвят Galvanic Gold (1395 лв.), както и линията M Sport X за доста стабилните 13 хил. лв. Освен оптичните разлики отвън обаче, последната обаче включва LED фаровете (според нас задължителни), 19-инчовите джанти, доста BMW Individual компоненти, кожения салон и спортния волан и други.

Интересно е да се отбележи разликата в цените на X2 с тези на X1. Базовата X единица с абсолютно същата техника, като двойката - 1,5, 150 коня, ръчни скорости и предно – започва от 61 850 лв. с ДДС, което значи 2250 лв. „оскъпяване“ при X2. По-мощното бензиново задвижване xDrive20i с автоматични скорости пък започва от 75 000 в опаковката на X1 и 77 250 в по-атлетичните дрешки на X2. Разликата при бестселър модификацията 20d пък е 2250 лв. Тоест, BMW почти не таксуват допълнително новия модел, което също е супер.

Заключението. Новото BMW X2 определено е привлекателно предложение в класа и интересна алтернатива на X1. Колата е незначително по-скъпа от него, незначително по-тясна и значително по-интереснаБазовото оборудване също е добро (освен това X2 изглежда окей дори в най-най голото си изпълнение, което е нетипични за BMW), но заиграете ли се с опциите, лесно може да преминете 100-те хиляди лева. Сега остава да видим как ще се представи срещу конкуренцията в лицето на RR Evoque и компания.

Текст и фотография: Иван Монев

Лукс от Китай!