Новият еко Cayenne има 472 к.с. и зелени спирачни апарати

  • Галерия с 22 снимки Галерия с 22 снимки
  • E-Hybrid до Cayenne, Cayenne S и Cayenne Turbo. Прави впечатление липсата на дизел в гамата E-Hybrid до Cayenne, Cayenne S и Cayenne Turbo. Прави впечатление липсата на дизел в гамата
  • Бутони за отложено зареждане и за отключване на кабела Бутони за отложено зареждане и за отключване на кабела
  • Не е най-красивата гледка, но все още кабелите на електромобилите не са заменени от индукция. Не е най-красивата гледка, но все още кабелите на електромобилите не са заменени от индукция.

02 May 2018

Ако наистина се стигне до погребване на дизела, Porsche е една от автомобилните марки, които най-лесно ще го направят. Щутгартският производител продава в пъти повече бензинови автомобили, а малкият процент дизели изтънява все повече заради навлизането на хибридни технологии.

Това е причината да чакахме второто поколение плъгин хибриден Cayenne с голямо нетърпение. Колата се казва Cayenne E-Hybrid и разчита на 3-литров бензинов V6 с 340 к.с. и 450 Нм, към който е добавен електромотор със 136 к.с. и 400 Нм. Общата системна мощност е 462 к.с., а въртящият момент от 700 Нм се постига малко след празни обороти. Голямото преимущество на буквичката “е” се състои в 14,1-киловатовата литиево-йонна батерия, която осигурява изцяло електрическо движение за 44 км при максимална скорост от 130 км/ч. Когато шестакът се включи в уравнението колосът достига 252 км/ч, първите 100 от които - за 4,7 секунди. Тези числа оставят стария Cayenne S E-Hybrid доста назад - с 0,7 секунди и 9 км/ч.

Стандартното бордово зарядно с едва 3,6 кВт е доста смешно за подобен автомобил (същите характеристики като зарядното на VW e-up), защото осигурява пълно зареждане за близо 8 часа, но може да поръчате 7,2-киловатово, което сваля времето за зареждане до малко над два часа. Все пак идеята на колата предвижда възможността да зареждате в движение от излишната енергия на двигателя, така че всичко е наред.

Външно ще познаете хибридния Cayenne по отровно зелените спирачни апарати и отделното капаче за зареждане - сега са две - отдясно и отляво. Лявото е за кабела, а под дясното е гърлото на бензиновия турбо мотор, в случай, че се чудите.

Гигантският дисплей в интериора включва нов хибриден режим, с който може да следите степента на заряд на батерията, средния си разход и други нетипични за шофьор на Porsche данни. Sport Chrono Package и Porsche Active Suspension Management са серийни. За първи път Cayenne ще може да се поръча и с фамозни 22-инчови джанти. Едва ли ще са най-желаната стока у нас, предвид цветущото състояние на пътната настилка, но изглеждат супер. Все още цените на хибридния Cayenne у нас не са обявени, но в Германия колата стартира от почти изгодните 90 хил. евро.

Първородната Godzilla!