Топ 10 на най-бързите обиколки на “Нюрбургринг”
Проследете класацията в следващите снимки от галерията!
10. Ferrari 599XX (6:58.1) - една изцяло пистово насочена кола от програмата ХХ на Ferrari. Време, записано през 2010 и сравнимо с това на днешното Lambo Aventador SuperVeloce.
9. Porsche 918 Spyder (6:57.00) - за разлика от McLaren и Ferrari, които не пожелаха да направят официални опити на “Нюрбургринг” със серийните P1 и LaFerrari, то Porsche съвсем открито обяви 6:57. За времето си - рекорд
8. Porsche 911 GT3 RS (6:56.40) - чисто новото време на абсолютно атмосферното GT3 RS. Кой каза, че само турбо колите ги бива? Заедно с рекордьора GT2 RS и 918 Spyder, това е едно от трите несъстезателни Porsche-та, които слизат под 7 минути.
7. Lamborghini Huracán Performante (6:52.01) - за почти година това беше най-бързата серийно произвеждана кола по “Нюрбургринг”. После се появи GT2 RS. Гумите за рекорда са Pirelli Trofeo R.
6. Radical SR8 LM (6:48.00) - трудно е да признаем, че Radical е серийно произвеждана кола, при положение, че става въпрос за пистова такава, за която може да поръчате модификации, даващи ѝ право на регистрационен номер. И все пак е много бърза!
5. Pagani Zonda R (6:47.5) - заради леките си модификации обиколката не се зачита като извършена от серийна кола, но на кого му пука, когато Zonda R е била толкова бърза още през 2010 г. С шосейни гуми.
4. Porsche 911 GT2 RS (6:47.30) - мълниеносното 911 засега е най-бързата серийно произвеждана кола по Зеления ад. Заслуга има не само пилотът Ларс Керн, но и 3,8-литровият боксер със 700 к.с.
3. NIO EP9 (6:45.90) - рекорд за електрическа кола. По време на рекордното си постижение е със сликове, така че също не попада в категорията на серийните машини.
2. McLaren P1 LM (6:43.02) - пистова машина, пригодена за шосейна употреба. По време на опита обаче е без преден регистрационен номер и затова попада в класацията на пистовите извънсерийни екземпляри.
1. Porsche 956 C 1983 (6:11.13) - състезателна кола, квалификационно темпо, най-немислимо бързата обиколка на “Ринга” е отпреди 35 години, да! Зад волана е загиналият две години по-късно на “Спа” Щефан Белоф.
Всички знаем коя е най-бързата серийна кола на “Нюрбургринг”. Получаваме надлежна информация за това всеки път, когато шампионът се смени. Но кои са най-бързите обиколки по 20,6-километровото трасе въобще? Тук броим състезателните времена, прототипите и серийни модели. Разгледайте галерията, за да проследите класацията от десетото към първото място на “Зеления ад”.
Най-технологичният модел на марката?