Всичко, което трябва да знаете за най-бързия VW, правен някога

  • Разгледайте галерията за повече подробности! Разгледайте галерията за повече подробности!
  • VW I.D. R Pikes Peak има две батерии и два електромотора - по един за всяка ос VW I.D. R Pikes Peak има две батерии и два електромотора - по един за всяка ос
  • Ускорението до 100 км/ч се случва за по-малкоот 2,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на около 250 км/ч. Достатъчно за планински път, според нас… Ускорението до 100 км/ч се случва за по-малкоот 2,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на около 250 км/ч. Достатъчно за планински път, според нас…
  • Всички връзки са електронни. Механичните кабели почти липсват. Независимо дали Ромен Дюма натиска педала на газта или спирачките, той предава електрически импулси, а не механично движение… Всички връзки са електронни. Механичните кабели почти липсват. Независимо дали Ромен Дюма натиска педала на газта или спирачките, той предава електрически импулси, а не механично движение…
  • Възстановяването на енергия от спирачките е толкова сериозно, че според VW до 20% от енергията, необходима за изкачването, ще дойде по време на спиранията. При тях електромоторите играят ролята на генератори. Възстановяването на енергия от спирачките е толкова сериозно, че според VW до 20% от енергията, необходима за изкачването, ще дойде по време на спиранията. При тях електромоторите играят ролята на генератори.
  • Разбира се, съществуват и нормални спирачки с накладки за по-сериозните спирания. В момента текат финални настройки на спирачната система преди състезанието на 24 юни Разбира се, съществуват и нормални спирачки с накладки за по-сериозните спирания. В момента текат финални настройки на спирачната система преди състезанието на 24 юни
  • I.D. R е изграден от нулата, колата не стъпва на базата на нищо познато и е проектирано специално за сериозното, но кратко натоварване на връх Пайкс I.D. R е изграден от нулата, колата не стъпва на базата на нищо познато и е проектирано специално за сериозното, но кратко натоварване на връх Пайкс
  • За конструкцията на колата са използвани основно стомана и алуминий, за да не се оскъпи проектът прекалено много. Каросерията обаче е от въглеродни влакна и кевлар за максимално олекотяване. За конструкцията на колата са използвани основно стомана и алуминий, за да не се оскъпи проектът прекалено много. Каросерията обаче е от въглеродни влакна и кевлар за максимално олекотяване.
  • Целта на VW е да срине рекорда за електрически коли, затова компанията е наела пилот, който познава “трасето” отлично - Ромен Дюма. Дали е добър? В свободното си време тази седмица ще кара в 24-те часа на Льо Ман за Porsche... Целта на VW е да срине рекорда за електрически коли, затова компанията е наела пилот, който познава “трасето” отлично - Ромен Дюма. Дали е добър? В свободното си време тази седмица ще кара в 24-те часа на Льо Ман за Porsche...
  • VW умишлено ограничава мощността на батерията до 680 к.с., които нарича “скромна мощност”. Скромна мощност значи малък мотор, малък мотор значи лекота, лекота значи скорост, скорост значи подобряване на рекорди… VW умишлено ограничава мощността на батерията до 680 к.с., които нарича “скромна мощност”. Скромна мощност значи малък мотор, малък мотор значи лекота, лекота значи скорост, скорост значи подобряване на рекорди…
  • Състезателният номер на колата е 94 - защото I е девата буква от латинската азбука, а D е четвъртата… Състезателният номер на колата е 94 - защото I е девата буква от латинската азбука, а D е четвъртата…

13 Jun 2018

Volkswagen е готов с вероятно най-бързата си състезателна кола, правена някога. Не като максимална скорост, а като способност да изкачи 20-километрово трасе с точно 156 завоя… Електрическата мълния ще се опита да подобри рекорда от 8:57 минути за електрическо возило, но според някои може да заплаши дори чудовищното постижение от 8:13 минути на Себ Льбо с Peugeot 208 T16 Pikes Peak. Колата без съмнение е много специална, а в галерията ще научите още за нея...

Първородната Godzilla!