Това е Toyota Mega Cruiser, японският Hummve. Проектиран е да носи ракети земя-въздух, но става и за семейството
Mega Cruiser. Името е мега яко, тук не може да се спори. Що се отнася до дизайна, в тази „област“ не трябва да бъдем претенциозни, защото Toyota Mega Cruiser на първо място е военна машина, която в последствие се е продавала и на цивилните. И Hummve не е красавец.
Toyota произвежда Mega Cruiser в периода 1995-2002-ра, в две основни версии. Военната BXD10 (този в руското видео) и цивилната BXD20, като първата от своя страна, логично, се е сглобявала с различни каросерии, в зависимост от военната си служба. Цивилният MC обаче се е продавал само в Япония и то – о, изненада! – доста неуспешно. Причината за това не е в лошата техника, а в данъците на автомобила, които са били по-големи от самия него.
Рецептата на Mega Cruiser е доста сходна с тази на американската машина произвеждана от AM General. Квадратен дизайн, прибрани на борда механични чаркове (дискови спирачки, задвижващи валове), дизелов мотор с тяга в ниските обороти и… не много повече. За разлика от Hummve обаче, мега Toyota-та разполага и със завиващи задни колела, което прави дългият близо 5,1 метра Mega Cruiser сравнително маневрен: радиусът му на завиване е добрите 5,6 метра.
Другите размери? Колата е широка 2170 мм, висока е 2075 висок, междуосието е 3395 мм, а максималният полезен товар е 600 кг, абсолютно достатъчни за едно 4-членно семейство с багаж и няколко ракети земя-въздух на покрива.
Задвижването? Под големия колкото маса за тенис преден капак работи 4,1-литровият 4-цилиндров дизелов 15B-FTE мотор с максимална мощност от 150 к.с. при 3400 об/мин и 380 Нм още от 1800 об/мин. Скоростната кутия е 4-степенна автоматична, а диференциалите са три, всеки със своя блокировка.
Разгледайте галерията на тази доста рядка Toyota, след което може да кликнете и на този чудовищен LC, който неслучайно е прекръстен на Land Speed Cruiser. Машинката разполага с около 2000 коня и вдига 370 км/ч.