Кажете здрасти на още топлото BMW M850i xDrive, на новата Серия 8


15 Jun 2018

Спокойно можем да се вълнуваме малко повече, отколкото при появата на друг нов модел на BMW, защото – освен, че баварците връщат трицифрените означения с 8-ца отпред -, тази кола демонстрира и нов дизайн. Нов дизайн, който постепенно „ще плъзне“ по цялата гама на марката.

Двигателите. Новото BMW Серия 8 дебютира в две версии: върховото бензиново (преди бъдещото М6) M850i xDrive и дизеловото 840d. И двата агрегата са вече познати, макар, че под капака на първата кола работи „радикално ревизирана“ вариация на 4,4-литровия битурбо V8. Той генерира 530 к.с. (с 68 коня повече отпреди) между 5500 и 6000 об/мин, както и 750 Нм в диапазона 1800-4600 об/мин. Ускорението от 0-100 км/ч става за 3,7 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

BMW 840d xDrive пък се задвижва от 3-литровия 6-цилиндров редови мотор с 320 к.с. и 680 Нм, като вторите са налични още от 1750 об/мин. Дизеловата „осмица“ вдига сто за 4,9 секунди и харчи (по официални данни) средно 6,2-5,9 литра нафта на 100 км пробег. Както подсказва означението на двете модификации, и двете са с двойно предаване, както и с 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Окачването. То разполага с последното поколение адаптивни амортисьори на BMW, а системата Active Steering е серийна и за двете версии (завиващи задни колела и рейка с променливо предавателно отношение). M850i може да се поръча и с опционалната система с активни ролбари, които почти елиминират наклоняването на купето при завиване.

Другите технологии. Системите за подпомагане на водача са повече, отколкото ни се занимава да изброим. Важно е обаче да кажем, че колата ползва конструкционни идеи от Серия 7, като например ‘Carbon Core’ технологията за изработка на централния тунел от карбон. В комбинация с магнезиевия скелет на таблото и алуминиевите външни панели (преден капак, врати и таван), колата е значително по-лека отколкото би била, ако беше направена само от стомана. Опционално може да се поръча и карбонов таван, което ни е познато от M моделите на марката, но се предлага за пръв път в за регулярните изпълнения. Аеродинамиката също е оптимизирана, подът на колата е почти напълно затворен, като разполага и с активни аеро клапи в „бъбреците“.

Интериорът. BMW явно са харесали идеята на Volvo са кристален скоростен лост и са си направили свои. Немците обаче са доразвили идеята в цял опционален стъклен „пакет“, който включва и бутона за палене, за увеличаване на стереото и още няколко детайла.

Няма аналогови уреди, пред водача седи 12,3-инчов дисплей, а този на инфотейнмънт системата е с диагонал 10,25 инча. Задните седалки – да, колата е 2+2 -, са тесни, но пък облегалките им падат в съотношение 50/50, така че може да ги ползвате, като бонус към багажния обем. Последният е 420 литра.

Екстериорът. Категорично дързък дори и за стандартите на BMW. Чупки, ъгли, прорези, нарези, отвори, карбонови сплитери (част от M Sport пакета), колата определено изглежда агресивно, но ни допада. На живо със сигурност ще бъде още по-впечатляваща. М850-ката идва серийно с 20-инчови джанти и различен размер гуми на двете оси, като диаметърът на спирачните дискове е 19-инча

Новото BMW Серия 8 с опционалня карбонов пакет.

Сбогом V10!