Toyota най-накрая успя: Спечели "24-те часа на Льо Ман". Алонсо се приближи до тройната корона в моторните спортове. Супер галерия!

  • Супер галерия с 22 снимки от състезанието Супер галерия с 22 снимки от състезанието

18 Jun 2018

Прототипът с номер 8 Toyota Gazoo Racing TS050 hybrid спечели първата победа за японската компания в Льо Ман. Екипът от трима пилоти, които бяха най-бързи в денонощната надпревара е в състав: бившият пилот от F1 Казуки Накаджима, друг бивш пилот от F1 - Себастиен Буеми  - и разбира се настоящият пилот от F1 Фернандо Алонсо. Това значи, че Алонсо направи втора крачка към тройната корона в моторните спортове, след като вече е печелил Гран при на Монако във Формула 1 и му остава Инди 500. Toyota пък стана едва вторият японски производител, след Mazda, спечелил Льо Ман.

“Жалко, че 24-те часа на Льо Ман се провеждат само веднъж в годината, заяви Алонсо след победата, трябва да го правят на всеки няколко седмици.” И ние като зрители, бихме искали! Двойната победа беше допълнена от втората TS050, която бе пилотирана от Камуи Кобаяши, Майк Конуей и Хосе Мария Лопез.

Мнозина биха казали, че Toyota не е имала достатъчна конкуренция след като Porsche вече са извън шампионата, но истината е, че японските автомобили стигнаха до финала не без сериозна конкуренция от частните отбори и съвсем не в тренировъчно темпо. Toyota безспорно е най-бързата кола през последните две-три години в Льо Ман, но ужасният късмет ги съпътства непрестанно до този момент, особено през 2016, когато водещият прототип LMP1 TS050 Hybrid спря в последната обиколка, за да остави победата в ръцете на Porsche. През миналата година отново японските прототипи бяха най-бързи, но издръжливостта им се оказа недостатъчна за състезание, чийто девиз през годините е “За да победиш, първо трябва да завършиш”.

“Докато не минахме финалната линия не можех да го повярвам”, обясни Буеми след състезанието.

През 2018 Toyota наистина имаше шанса да няма силната конкуренция на Audi и Porsche. Въпреки това двете коли с номера 8 и 7 направиха страхотно състезание помежду си, а Алонсо изпъкна с впечатляващи обиколки в тъмната част от състезанието, за да навакса сериозно изоставане и да върне екипа си в битката за победата. В крайна сметка победата дойде след 388 обиколки, което е близо до рекордните 397 на Audi от 2010, при това в състезание с много жълти зони и продължителни намалявания на скоростта заради колата за сигурност.

В клас LMP2 победата отиде за G-Drive Oreca, Porsche триумфира в GTE Pro, а отборът на Патрик Демпси спечели GTE Am също с 911 RSR.

За тези, които си мислят, че е било лесно, защото Toyota не е имала истинска заводска конкуренция, ще цитираме Деймън Хил: “Трябва да победиш Льо Ман”. Може би затова този изтощителен и често жесток към участниците спектакъл остава едно от най-великите автомобилни състезания… А споменаваме Хил и по друга причина - неговият баща Греъм все още е единственият пилот, записал тройната корона в автомобилизма - Монте Карло, Льо Ман и Инди 500. Остана само една стъпка, Фернандо...

Първородната Godzilla!