1968 Porsche 908 Works 'Short-Tail' Coupe. Това е едно от 5-те направени някога и се продава

  • Галерия с 44 снимки плюс една последна, от състезанието през 1968-ма! Галерия с 44 снимки плюс една последна, от състезанието през 1968-ма!
  • И накрая, автентична снимка от самото състезание на Спа през 68-ма. И накрая, автентична снимка от самото състезание на Спа през 68-ма.

21 Jun 2018

26 май 1968, тогава това Porsche 908 Works 'Short-Tail' Coupe стартира участието си в 1000-километровата надпревара на Спа, за отбора на Porsche System Engineering. Излива се страхотен дъжд, състезанието се доминира от каращите за по-горния клас Sports 5000 Ford GT40 на Джаки Икс и Брайън Редмън, като в надпреварата участват още две Porsche 908 Works 'Short-Tail' Coupe, с номера 4 и 5, които завършват съответно на 2-ро и трето място.

Участието на колата от снимките обаче, шаси номер 908-010, приключва в телеграфен стълб. Вик Елфорд, който тогава споделя колата с Йохен Неерспаш, получава леко сътресение на мозъка. За щастие, Вик се отървава само с това, докато неговото Porsche 908 не може да се похвали с леки поражения.

Автомобилът е пратен обратно във фабриката, където е разглобен и складиран. В последствие шасито и каросерията биват продадени на швейцарски колекционер, за да бъде по-късно купен от Дейл Милър, щатски специалист по Porsche, по поръчка на Бил Ферън. Последният започва сериозна реставрация през 1999-та: дясната страна, където е бил ударът от стълба, е възстановена. Намерени са точните за модела двигател и трансмисия, за да бъде завършен автомобилът във вида, в който е застанал на старта през 68-ма.

Двигателят е 3-литров 8-цилиндров боксер, на практика по-голяма версия на 2,2-литровата машина, ползвана при Porsche 907. Тя генерира 350 к.с. при 8500 об/мин и 315 Нм при 6600 об/мин. Масата на колата е под 600 кг., така че може да сметнете за какво съотношение мощност/маса става въпрос. Вижте и топката на скоростния лост – балсово дърво за лекота. В периода 1968-1973 са произведени общо 31 екземпляра от модела 908, във версии ‘Long-Tail’ (26 броя) и ‘Short-Tail’ (само 5), като този, който ще бъде продаден на търг от RM Sotheby’s в Монтерей, Калифорния.

Разгледайте обилната галерия, след което може да кликнете на този прекрасен Ford GT40, една от трите коли, които побеждават в „24-те часа на Льо Ман“ през 66-та. Той ще бъде продаден в рамките на същото събитие.

Първородната Godzilla!