За или против новите глоби и зони за паркиране в София?

  • 101 случая има от началото на годината на срязани скоби 101 случая има от началото на годината на срязани скоби
  • С новите глоби ще се цели по-лесно придвижване на градския транспорт, но дали увеличението на сумата е решението на проблема? С новите глоби ще се цели по-лесно придвижване на градския транспорт, но дали увеличението на сумата е решението на проблема?
  • Светлозелените сектори са предвидените нови части от Светлозелените сектори са предвидените нови части от "Зелена зона"

19 Jun 2018

Честито! Всички сме съгласни, че трябва да има ред при паркирането (и спирането тип “за две минути”), но ще реши ли въпроса увеличението на глобите или просто се натъкваме на поредната “хранилка”? Надяваме се регулиращите органи да са по-концентрирани върху отпушването на булевардите, в които спрели “за малко” коли заемат цяла лента, но се страхуваме, че новите правила може и да са просто поредната възможност за избирателно глобяване в лишени от обществена полза квартали.

А какви са глобите? До 150 лв. за паркиране на трамвайни релси, 200 лв. за паркиране на инвалидно място, увеличава се и глобата, ако сами си свалите скобата… Оказва се, че 101 души са го направили само от началото на годината досега…

Има и още (не)приятни изненади - “Зелена зона” се увеличава с четири района, което ще ни струва над 2,3 млн. лв. за обособяването на новите места за паркиране и купуването на нови 160 скоби за нарушителите. Центърът за градска мобилност очаква страхотна възвръщаемост от 4,2 млн. лв. годишно. По-малко от 25% от тях обаче ще бъдат отделени за ремонти на улици и поправки на тротоари. Новите места в “Зелена зона” в четирите района ще бъдат 5500, вижте схемата.

 

Първородната Godzilla!