Ромен Дюма и VW сринаха рекорда на Льоб на Пайкс Пийк - 7:57 минути

  • Галерия с 8 снимки Галерия с 8 снимки

25 Jun 2018

Ромен Дюма срина рекорда на Пайкс Пийк с невероятните 7:57.148 минути зад волана на впечатляващия и изцяло електрически Volkswagen I.D. R. Суперколата е разработена специално за състезанието, за да демонстрира превъзходството на електрическото задвижване. Сещате се за глобалната политика на VW - замяната на дизела с батерии след издънката Дизелгейт. Победата над всички двигатели с вътрешно горене определено се вписва в новия имидж... VW и Дюма подобриха времето на Себастиен Льоб от 2013, когато той записа 8:13,378 минути с изградено също специално за целта Peugeot 208 T16 Pikes Peak с 3,2-литров битурбо двигател.

На всичкото отгоре частично трасето беше мокро, така че потенциалното най-добро време е било дори по-силно. Но и сега 16-те секунди разлика с предишния рекорд на Льоб и цялата минута, която дели новата най-бърза кола от предишното върхово постижение за електричка, са истински изумителни.

Теоретично 20-километровото трасе със 156 завоя пасва идеално на електрически двигатели. Те не се влияят от разликата в надморската височина на старта и финала, осигуряват по-бързо ускорение и не се нуждаят от кой знае колко голяма батерия, тъй като трябва да издържат едва 8 минути, макар и на пълно натоварване.

“Винаги съм казвал, че Пайкс Пийк е най-подходящ за електрически коли, категоричен беше Ромен Дюма. С изкачването трябва да се борите с липса на мощност, спирачки и притискане, а с тази кола не губите мощност. Обожавам тази надпревара - като Нордшлайфе е, но с повече рискове.” С победата си Дюма вече има четири в надпреварата, както и рекорда на собствена сметка.

I.D. R има два електромотора с общо 680 к.с. и 650 Нм. Тежи 1018 кг с Дюма в него. 43-киловатовата батерия е способна да изкара цялото състезание до върха, а ускорението до 100 км/ч отнема около 2,3 секунди.

 

 

Първородната Godzilla!