2003 BMW M5 пикап с 440 коня и готина боя ‘Jet Black’


19 Jul 2018

BMW M имат история в раздела „пикапи“. Знаете оригиналното E30 M3, което е служило за товарен кон на M GmbH, както и вдъхновеното от него E92 M3, което бе направено само, защото съществува споменатата Е30-ка.

Колата от снимките обаче не е дело на M поделението на немците, а на австралиецът Стюарт Епълби, който е професионален… голфър. И е единственото BMW M5 E39, съществуващо под формата на ют, както хората от „там долу“ наричат пикапите базирани на нормални, леки автомобили.

В началото Стюарт си няма никаква представа с какво се захваща, прочита материал в сайт, който го запознава с правилните хора, намира и купува най-доброто E39 М5 в Австралия и се започва.

Работата по „ютилизирането“ на това M5 е много повече от рязане с флекса. В началото колата е съблечена до метал и поставена на стенд, където е разрязана на две. „Всичко от таблото назад е ново,“ казва Стюарт. Базата е удължена, а широчината е увеличена с 45 мм. За страничните задни панели е използвана ламарина и калници от E39 комби.

Странно, но австралиецът казва, че „Най-големият проблем бе задния капак“ и по-специално неговият механизъм за отваряне. „Той има красива извивка, не искахме да стърчат грозни панти, затова решихме пантата да е една, голяма“. Що се отнася до предният капак, той е изцяло карбонов - Vorsteiner GTR.

При създаването на този ют М5 не са пестени средства. Компромиси не са правени и с окачването. Отзад е монтирана разпънка между двете бомбета, която е специално проектирана и фрезована за проекта. Амортисьорите също са единствена изработка, поръчани от Koni, a пружините – Kings отпред и Eibach отзад.

Скоростната кутия е стандартният 6-степенен Getrag, но съединителят е сменен с ‘heavy duty’, а карданът е удължен. Сърцето на пикапа е 5-литровия V8, който е получил нови изпускателни колектори, спортни катализатори и изпускателна система Kelleners. Резултатът е мощност от около 440 коня или с 40 повече от стандартните.

Разгледайте добрата галерия, след което може да кликнете на това E39 M5, което се продава в абсолютно заводски вид и струва 39 950 евро.

Сбогом V10!